Saturday, May 29, 2021

صفحه نخست » قاآنی: اسرائیلی‌ها به خانه‌هایشان در اروپا و آمریکا برگردند

25F69522-9201-4DD8-89ED-58EDB17C89F4.jpegالعربیه فارسی

رئیس حماس: ایران پول و تسلیحات در اختیار ما قرار می‌دهد

اسماعیل قاآنی، فرمانده «نیروی قدس» سپاه پاسداران ایران، روز شنبه، با اشاره به مسلح کردن گروه حماس در غزه توسط سلیمانی فرمانده پیشین سپاه قدس، از اسرائیلی‌ها خواست به تعبیر او به خانه‌هایشان خویش در اروپا و آمریکا باز گردند.
قاآنی که شنبه 8 خرداد در مراسم چهلم مرگ حجازی، قائم مقام پیشین سپاه قدس سخنرانی می کرد ضمن تاکید بر شلیک 3000 موشک از غزه به اسرائیل، به سخنان رهبر جمهوری اسلامی در مسلح کردن گروه‌های شبه نظامی فلسطینی اشاره کرد که گفته بود: «سلیمانی دست بچه‌های مقاومت را پُر کرد.»

او با این ادعا که حماس می‌توانست تمام زیر ساخت‌های اسرائیل را هدف قرار بدهد، بیان کرد: «به همه اسرائیلی‌ها توصیه می‌کنم قبل از آنکه خانه‌هایی که در اروپا و آمریکا و جاهای دیگر فروختید و به سرزمین فلسطین آمدید، گرانتر از امروز شود، برگردید و خانه‌های خودتان را مجددا خریداری کنید.»
هم‌زمان، امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده هوافضای سپاه نیز در این مراسم با بیان این که فروپاشی اسرائیل به فروپاشی آمریکا می‌انجامد، جنگ اخیر غزه را پیروزی خواند و گفت: «این پیروزی‌ها تنها مختص به سرزمین‌های اشغالی، لبنان، سوریه، ایران، عراق و یمن نیست و آنها [نیروهای آمربکایی] باید جمع کنند و بروند.»

در همین زمینه، یحیی سنوار، رئیس جنبش حماس در نوار غزه گفت که حماس هیچ نیازی به کمک مالی ندارد، زیرا که ایران پول و تسلیحات در اختیار این جنبش قرار می‌دهد.
«العربیه» پیشتر به اطلاعاتی دست یافته بود که نشان می‌دهد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پیش از مرگ یک نیروی ویژه برای توسعه توان نظامی حماس تاسیس کرده است.
ایران همچنین یک مرکز ارتباط و کارگاه‌های توسعه تسلیحات زیرزمینی، برای حماس ایجاد کرده است. در همین راستا، یکی از فرماندهان نیروی قدس، 5 بار از این کارگاه‌های تسلیحاتی حماس دیدن کرد که آخرین بار آن در ژانویه سال 2021 بود.
تعدادی از مهندسان حماس هم توسط ایران برای ساخت، استفاده و توسعه تسلیحات آموزش دیده‌اند. ایران، 25 فرمانده نظامی حماس را در تهران و توسط سازمان اطلاعات و نیروی قدس آموزش داد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy