Monday, May 31, 2021

صفحه نخست » پیام‌هایی ناخوشایند پیش از دیدار پوتین و بایدن

bidenPutin_053121.jpgدویچه وله - دو هفته مانده به نخستین دیدار جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با همتای روسی‌اش ولادیمیر پوتین اختلافات میان دو ابرقدرت نظامی در حال شدت گرفتن است. رسانه‌های روسیه از "پیام‌های ناخوشایند" آمریکا به روسیه گزارش دادند.

خبرگزاری‌های روسیه روز دوشنبه ۳۱ مه (۱۰ خرداد) گزارش دادند آمریکا قصد ندارد در مذاکره بایدن و پوتین در مورد همه مسائل مذاکره کند.

جو بایدن، رئيس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، همتای روس او قرار است روز ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) در ژنو دیدار کنند.

کاخ سفید قبلا گفته بود در این دیدار تمام "مسائل عاجل" از جمله درگیری‌های منطقه‌ای، سلاح‌های هسته‌ای و روابط دو جانبه مورد بحث قرار خواهد گرفت.

اما رسانه‌های روسیه اکنون نوشتند که واشنگتن تمایل ندارد در مورد همه مسائل گفت‌وگو کند.

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

قرار است حدود دو هفته دیگر بایدن در نشست کشورهای هفت کشور صنعتی موسوم به "جی ۷" در بریتانیا و نشست ناتو در بروکسل شرکت کند. رئیس جمهور آمریکا در ماه آوریل به پوتین پیشنهاد کرده بود که آنها برای گفت‌وگو در یک کشور سوم دیدار کنند.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفته است که کشورش آماده بحث و گفت‌وگو در مورد هر موضوعی است.

روز یکشنبه ۳۰ مه بایدن اعلام کرد اجازه نقض حقوق بشر را به روسیه نخواهد داد. او تاکید کرد وقتی با پوتین صحبت می‌کند اصرار خواهد کرد که حقوق بشر در روسیه رعایت شود.

کشورهای غربی از اقدامات مقامات روسیه علیه آلکسی ناوالنی و طرفدارانش به شدت انتقاد می‌کنند. علاوه بر آن روابط بین آمریکا و روسیه به دلیل ادعای دخالت روسیه در کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا تیره است.

این نخستین بار نیست که میان آمریکا و روسیه پیام‌های ناخوشاندی مبادله می‌شود. پیش از این رئیس جمهوری آمریکا در یک گفت‌وگوی تلویزیونی همتای روس خود را یک "قاتل" دانست. او تهدید کرده بود که اگر دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا صحت داشته باشد، پوتین تاوان آن را خواهد داد.

پوتین هم در پاسخ گفته بود که او برای بایدن آرزوی "سلامتی" می‌کند و اضافه کرد که "مردم اغلب اوقات دیگران را مانند خود تصور می‌کنند" به عبارتی "کافر همه را به چشم خود پندارد".



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy