Wednesday, Jun 2, 2021

صفحه نخست » رهبر حزب میانۀ اسرائیل از تشکیل کابینۀ جدید در این کشور خبر داد

is.jpg رادیو بین‌المللی فرانسه - ناصر اعتمادی - یائیر لاپید، رهبر حزب میانۀ اسرائیل ("یش آتید") به اطلاع رئیس جمهوری این کشور، روون ریولین، رساند که در ائتلاف با احزاب راست و چپ اسرائیل قادر است یک دولت ائتلافی برای کنار گذاشتن کابینۀ بنیامین نتانیاهو تشکیل دهد.

هشت عضو کابینۀ جدید ائتلافی مرکب از احزاب میانه، راست و چپ اسرائیل عبارتند از "یش آتید"، "آبی سفید"، "اسرائیل بیتنو"، "یامینا"، "امید نوین"، حزب کارگر، حزب چپ مَرِتز و حزب اسلامگرای "رام" که برای اولین بار به نمایندگی بخشی از فلسطینیان اسرائیل در کابینۀ جدید این کشور شرکت می‌کند.

مطالب بیشتر در سایت رادیو بین‌المللی فرانسه

ائتلاف جدید برای گرفتن رأی اعتماد از مجلس باید در هفتۀ پیش رو وزرای دولت را معرفی کند. بر اساس توافق صورت گرفته، نفتالی بنت در دو سال اول عهده‌دار مقام نخست‌وزیری خواهد بود و سپس در سپتامبر سال ۲۰۲۳ جای خود را به یائیر لاپید رهبر حزب میانه خواهد سپرد.

از مجموع ۱۲۰ نمایندۀ مجلس اسرائیل، ائتلاف جدید حمایت ۶۱ نماینده را داراست که حداقل لازم برای تشکیل دولت است. با این حال، یکی از نمایندگان راست اعلام کرده که از کابینۀ جدید حمایت نخواهد کرد و عدم حمایت او ممکن است تشکیل دولت را از نو با مشکل روبرو کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy