Friday, Jun 4, 2021

صفحه نخست » ظریف: نتانیاهو نیز مانند ترامپ، به زباله دان تاریخ افتاد

zarif_060421.jpgو جمهوری اسلامی همچنان سرفراز باقی ماند...

رادیو اسرائیل - محمد جواد ظریف، وزیر خارجه دولت حسن روحانی که در هفته های اخیر مهر سکوت بر لب زده بود، دوباره به صدا در آمد و در پیام توییتری خود از این که نتانیاهو از قدرت پایین کشیده شده و احتمال دارد که دولت به دست مخالفان او سپرده شده، ابراز خشنودی عمیق کرد.

ظریف در حساب توییتری خود نوشت که نتانیاهو با کنار گذاشته شدن از قدرت، به همان سرنوشت پرزیدنت ترامپ و همکاران نزدیکش، یعنی مایک پمپئو و جان بولتون مبتلا گردید و حالا نوبت خود اوست که قدرت را از دست بدهد.

ظریف در پیام خود، همه این شخصیت سیاسی را "ضد ایرانی" لقب داد و با ادبیات غیرمودبانه نوشت که خود نتانیاهو نیز مانند آن دوستان نزدیکش، به زباله دان تاریخ افکنده شد.

zarif.jpgوزیر خارجه روحانی نوشت که "آن ها رفتند، ولی ایران همچنان سرافراز باقی مانده است". معلوم نیست منظور ظریف از "سرافراز ماندن رژیم" چیست.

علت مخالفت اسرائیل با حکومت کنونی در ایران، آن است که خواهان نابودی اسرائیل بوده، قصد تولید بمب هسته ای دارد، انواع موشک های تهاجمی را تولید کرده و گروه های ترور منطقه ای برپا ساخته که ماموریت آن ها انجام ترور و خرابکاری و کشتن شهروندان و ایجاد آشوب است که پیامد آن، افزایش فقر و محنت برای مردمان منطقه می باشد.

ظریف در چند هفته اخیر راه سکوت در پیش گرفته و در حالی که پنج دوره مذاکرات برجامی در وین انجام گرفته، وی از ابراز نظر قاطع درباره آن خودداری ورزیده است.

درگزارش های روزهای اخیر آمده است که برخی مقامات تندرو در حکومت اسلامی خواهان آن هستند که ظریف پس از پایان دوران خدمت دولت روحانی، مورد تعقیب و محاکمه قرار گیرد. حتی گفته شده که ممکن است ظریف ممنوع الخروج اعلام گردد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy