Monday, Jun 7, 2021

صفحه نخست » فرماندۀ نیروهای آمریکایی در منطقه نسبت به تشدید حملات پهپادی ایران هشدار داد

hv.jpg رادیو بین‌المللی فرانسه - ناصر اعتمادی - ژنرال کنت مک‌کنزی، فرماندۀ نیروهای آمریکایی در خاورمیانه، با اشاره به افزایش حملات پهپادی ایران یا گروه‌های شبه نظامی وابسته به این کشور به نیروها و پایگاه‌های آمریکا در عراق گفت: "فشارهای گروه‌های شبه نظامی وابسته به ایران برای بیرون راندن قوای آمریکایی از عراق افزایش یافته و برای این منظور این گروه‌ها بیش از پیش از پهپادهای انفجاری استفاده می‌کنند. "

ژنرال مک‌کنزی از حملات پهپادی ایران و گروه‌های وابسته به رژیم این کشور به عنوان تهدیدی فزاینده علیه نیروهای آمریکایی مستقر در عراق یاد کرد و افزود که در دو روز گذشته این گروه‌ها کوشیدند پایگاه الاسد را که در آن نیروهای آمریکایی و ناتو مستقر هستند هدف حملۀ پهپادی قرار بدهند، ولی در این اقدام ناکام ماندند.

مطالب بیشتر در سایت رادیو بین‌المللی فرانسه

ژنرال مک‌کنزی حملات پهپادی ایران را متفاوت و پیچیده تر از حملات مشابه گروه‌های تروریستی یا داعش خواند و گفت: "پهپادهای انتحاری ایران اندازۀ یک انسان را دارند و مجهز به یک کلاهک هستند و موقعیت دقیق اهداف خود را نشانه می‌گیرند. " به گفتۀ ژنرال مک کنزی، "مسیر این پهپادها از قبل طرحریزی می‌شود و به سختی می‌توان آنها را متوقف یا منهدم کرد. "

به گفتۀ ژنرال مک‌کنزی، در جریان حمله به فرودگاه اربیل، پهپاد انتحاری مسیر یک پرواز غیرنظامی را دنبال کرده بود تا به این ترتیب شناسایی و رهگیری نشود. ژنرال مک‌کنزی در ادامه گفت از آنجا که ایران و گروه‌های وابسته به این کشور نتوانستند از طریق فشار سیاسی به حکومت عراق نیروهای آمریکایی را از این کشور بیرون برانند اکنون به حملات پهپادی علیه قوای آمریکایی در عراق روی آورده‌اند.

ژنرال مک‌کنزی با اشاره به حمایت‌های رژیم ایران از حملات پهپادی حوثی‌های یمن علیه عربستان تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش از حملات پهپادی به عنوان راهبرد و تاکتیک خود در سراسر منطقه استفاده می‌کند و آنها را در اختیار نیروهای نیابتی خود در یمن و عراق و همچنین در اختیار حزب‌الله لبنان و سازمان حماس در غزه قرار می‌دهد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy