Thursday, Jun 10, 2021

صفحه نخست » روحانی خواستار برخورد وزارت کشور با ابراهیم رئیسی شد

raeisi2_060921.jpgدستور روحانی برای برخورد با ناقضان مقررات کرونا پس از میتینگ انتخاباتی رئیسی در اهواز

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، درباره نامزدهای انتخاباتی که از مقررات بهداشتی مهار کرونا تخلف می‌کنند به وزیر کشور دستور داده تا با آنها برخورد کند. آقای روحانی این دستور را یک روز پس از آن داده که یک جلسه ابراهیم رئیسی با جمعیت انبوه و در مواردی بدون رعایت فاصله و استفاده از ماسک برگزار شد.

بی بی سی - کمیته بهداشت و درمان ستاد ملی مقابله با کرونا درباره "عدم رعایت پروتکل‌ها و عادی انگاری‌هایی توسط برخی نامزدها در استان‌ها" هشدار داده است.

آقای روحانی به وزیر کشور دستور داده "با جدیت و قاطعیت هرچه تمام‌تر" با نامزدهایی که چنین تخلف‌هایی کرده‌اند "برخورد قاطع و جدی" انجام دهد و نتیجه "به مردم اطلاع رسانی شود".

crowd.jpgبسیاری از حاضران در برنامه انتخاباتی آقای رئیسی ماسک نداشتند

***

رسیدگی به جرایم و تخلف‌های انتخاباتی، از جمله تخلفات شخص نامزدها بر عهده قوه قضاییه است.

ابراهیم رئیسی بدون استعفا از مقام خود و همزمان با ریاستش بر قوه قضاییه نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده و مشخص نیست دستگاه قضایی ایران چگونه با رعایت بی‌طرفی به تخلفات احتمالی او رسیدگی کند.

وزارت بهداشت ایران اغلب مناطق استان خوزستان را، که برنامه آقای رئیسی در آن برگزار شده، جزو مناطق "نارنجی" (پرخطر) دسته‌بندی کرده است. دو شهرستان خوزستان هم "قرمز" هستند.

محمد علوی، رئیس مرکز بهداشت خوزستان، روز چهارشنبه گفت: در اکثر شهرستان‌ها به خصوص مناطقی که در حاشیه جنوبی خوزستان قرار دارند شرایط از نظر کرونا شکننده‌تر است."

در زمستان گذشته وضعیت شیوع کرونا در خوزستان تا جایی بحرانی شد که بیمارستان‌های اهواز دیگر برای مراجعان و مبتلایان جدید ظرفیت نداشتند.

هرچند مقام‌های دولت ایران بارها از رعایت نشدن مقررات کرونا انتقاد کرده‌اند، اما در عمل به جز پلمب برخی کسب‌وکارها برخورد چندانی با ناقضان مقررات نداشته‌اند.

تابستان گذشته مراسم محرم در ایران با وجود کرونا برگزار شد و عکس‌های متعددی از رعایت نشدن فاصله‌گذاری و استفاده نکردن از ماسک منتشر شد.

یک سال پیش هم برگزاری تشییع جنازه حسین اسداللهی، از فرماندهان پیشین سپاه، به دلیل رعایت نکردن محدودیت‌ها انتقادبرانگیز شده بود.

برخی از مقام‌های ایرانی، از جمله آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر و حسین سلامی، فرمانده کل سپاه، درباره شیوع کرونا صحبت‌ها یا اقداماتی خلاف یافته‌های علمی داشته‌اند که تئوری توطئه و مستعان ۱۱۰ از آن جمله است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy