Monday, Jun 14, 2021

صفحه نخست » قوه قضائیه ایران، جزئیاتی از پرونده ۱۱ بدهکار بانکی را اعلام کرد

vakonesh_061421.jpgرادیو بین المللی فرانسه - قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران، جزئیاتی از پرونده قضائی ۱۱ بدهکار بزرگ بانکی را اعلام کرده و تاکید کرد: اقدامات انجام شده بر اساس تلاش ضابطین و همکاران قوه قضائیه بوده و ربطی به بانک مرکزی و سیستم بانکی کشور ندارد. عبدالناصر همتی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰، در مناظره سوم انتخاباتی، فهرست ۱۱ بدهکار بزرگ بانکی را به ابراهیم رئیسی، دیگر نامزد انتخاباتی و رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران تحویل داد.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران، روز دوشنبه ۲۴ خرداد، در واکنش به ارائه فهرست ۱۱ بدهکار بانکی از سوی عبدالناصر همتی به ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه و رقیب انتخاباتی خود، جزئیاتی از پرونده قضایی این افراد را اعلام کرد.

سخنگوی قوه قضاییه ایران، با ارائه توضیحاتی از جزییات و روند رسیدگی قضایی به پرونده افراد مورد اشاره گفت: اقدامات صورت گرفته در پرونده بدهکاران بانکی، بر اساس تدابیر این قوه، تلاش همکاران قضایی و ضابطین قوه قضاییه است نه بانک مرکزی و سیستم بانکی کشور.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

ساعتی پس از آنکه عبدالناصر همتی، در مناظره سوم انتخابات ریاست‌جمهوری فهرستی از ۱۱ بدهکار بانکی را به رئیس قوه قضائیه ایران و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تحویل داد، تصویری از یک دست‌نوشته، که فهرستی غیررسمی است در فضای مجازی منتشر شد. در این فهرست دست‌نوشته و غیررسمی، نام بدهکاران عمده بانکی نوشته شده بود.

اسامی این فهرست عبارتند از : ۱. دانیال‌زاده ۲. عظام ۳. صدرهاشمی نژاد ۴. العقیلی ۵. اقدامیان ۶. فلاحتیان ۷. شفیعی ۸. گرامی ۹. ایزدپناه ۱۰. رستمی صفا ۱۱. ریخته گران. به گفته برخی منابع، العقیلی، در سال ۹۵ درگذشته است.

غلامحسین اسماعیلی، در اظهارات خود به کارنامه «درخشان» قوه قضائیه در «رسیدگی به پرونده‌های معوقات بانکی و بدهکاران عمده بانکی» اشاره کرده و تصریح کرد: بانک مرکزی در مورد پرونده‌های رسیدگی شده مکاتبه‌ای با قوه قضائیه نداشته و در برخی از موارد مانع‌تراشی نیز داشته‌اند.

سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: در برخی موارد، در مورد پرونده‌های فوق‌الذکر حکم هم صادر شده و در مرحله فرجام‌خواهی دیوان عالی کشور قرار دارد.

به گفته غلامحسین اسماعیلی بخشی از مطالبات ارزی از طریق تعزیرات حکومتی وصول گردیده و در مورد مطالبات سایر بانک‌ها موضوع در حال رسیدگی است.

عبدالناصر همتی، در سومین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰، در تقابل با رقیب انتخاباتی خود، با اعلام اینکه فهرست ۱۱ بدهکار بزرگ بانکی را در دست دارد، در اقدامی غیرمنتتظره، فهرستی را که در داخل یک پاکت قرار داشت، بر روی میز ابراهیم رئیسی گذارد و از رئیس وقت قوه قضائیه ایران درخواست کرد تا این اسامی را اعلام نماید.

عبدالناصر همتی، رئیس سابق بانک مرکزی، در واکنش به انتقاد ابراهیم رئیسی، مبنی بر اینکه چزا زودتر این اسامی را اعلام نکرده است، گفت: این فهرست را پیش از این به قوه قضائیه تحویل داده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy