Tuesday, Jun 15, 2021

صفحه نخست » پاسخ تند مجید انصاری به حیدر مصلحی

ansari_061521.jpgسر در آخور کدام جریان داری؟

رادیو بین المللی فرانسه - طی دو روز اخیر، واکنش‌ها به سخنان حیدر مصلحی مدام گسترده‌تر و تندتر شده است. مجید انصاری، روحانی اصلاح‌طلب و عضو مجمع تشخیص مصلحت که در مراسم شب هفتم علی اکبر محتشمی پور به منبر رفت، به تندی از مصلحی انتقاد کرد و گفت: "تو چه کسی هستی که مصحلت ندانستی آقای هاشمی رئیس جمهور شود؟"... انصاری همچنین در مورد نفوذ بازمانده‌های انجمن حجتیه هشدار داد.

عصر روز دوشنبه ۲۴ خرداد، مراسم شب هفتم علی اکبر محتشمی پور در آرامگاه خمینی و با حضور گروهی از شخصیت‌های سیاسی برگزار شد.

مجید انصاری در سخنرانی خود در بارۀ محتشمی‌پور، گفت در دورانی که او فعالیت سیاسی را به پیروی از آیت‌الله خمینی شروع کرد، "مثل امروز نبود که انقلابی‌گری نان و آب داشته باشد". او یادآوری کرد که در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳٨٨، محتشمی‌پور که از میرحسین موسوی طرفداری می‌کرد "هشدارهایی در مورد نفوذ می‌داد که امروز می‌بینیم". او افزود: "مصاحبۀ هشت سال پیش ایشان را ببینید که نسبت به نفوذ بازمانده‌های انجمن حجتیه هشدار می‌داد"...

مجید انصاری در مورد "تنگ‌نظری‌های امروزی" ابراز تأسف کرد و گفت که سی شبکه سراسری صدا و سیما و سی شبکه استانی و ده‌ها شبکه رادیویی، هیچکدام برنامۀ ویژه‌ای در بارۀ محتشمی‌پور تهیه نکردند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

علی اکبر محتشمی پور، سفیر پیشین ایران در سوریه و وزیر پیشین کشور، بر اثر ابتلا به کرونا روز ۱۷ خرداد درگذشت. او یکی از مبتکران سیاست‌های جمهوری اسلامی در کشورهای عرب منطقه و از پایه‌گذاران حزب‌الله لبنان به شمار می‌آید.

مجید انصاری بعد از ذکر سوابق وی گفت: "کجایند یاران امام (خمینی) در صدا و سیما و مردانی که انقلاب را بنیان نهادند؟ چرا وجود هاشمی رفسنجانی باید در صدا و سیما قاچاق باشد؟"

انصاری گفت: "روزی که خبر رد صلاحیت آقای هاشمی رفسنجانی را دادند آسمان بر سر مردم خراب شد. البته ما می‌دانستیم که یک جریان نفوذ‌یافته سعی کرده نقطۀ اقتدار مردم را هدف قرار دهد و با اطلاع رسانی ناقص برای یاران امام پرونده سازی کند و متأسفانه نهادهایی که باید بیشتر توجه نشان دهند بعضا در این دام افتادند".

او سپس بدون اینکه از مصلحی نام ببرد گفت: "تو چه کسی هستی که مصحلت ندانستی آقای هاشمی رئیس جمهور شود؟ جریانی که تو را فرستاد سر در آخور که دارد؟"

حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات دولت احمدی‌نژاد ادعا کرده که رد صلاحیت اکبر هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳٩۲ به پیشنهاد وی انجام گرفته است.

انصاری که خود در انتخابات مجلس خبرگان شش سال قبل رد صلاحیت شد، با اشاره به شورای نگهبان گفت که "آقایان" چند بار از این "شگفتی‌های عجیب" آفریده‌اند. او افزود: "ما چه کار باید کنیم؟ شورای نگهبان برای حفظ جمهوریت نظام و دفاع از حق رأی مردم تأسیس شده است. ما دفاع می‌کنیم، اما این شورا نباید موجب تضعیف خود شود".

او خواستار انتشار مذاکرات شورای نگهبان شد و گفت: "مردم با این تعارضات چه کار کنند؟ با باور مردم بازی نکنیم. کاندیداها گفتند دلایل رد ما را مکتوب اعلام کنید؛ چرا اعلام نمی‌کنید؟"

مجید انصاری در پایان از شورای نگهبان "خواهش" کرد که "از نفوذ، خانه تکانی کند" و تا دیر نشده علاجی برای مشکلات بیابد.

مجید انصاری زمانی به طور هم‌زمان نمایندۀ مجلس، عضو خبرگان و عضو مجمع تشخیص مصلحت بود. اما در سال ۱۳٩۴ هنگامی که در انتخابات خبرگان نامزد شد، شورای نگهبان از او خواست که در "آزمون کتبی انتخابات" شرکت کند ولی انصاری نپذیرفت و در نتیجه صلاحیتش رد شد.

سه روز قبل نیز مجید انصاری در گفتگویی مفصل با سایت "جماران"، گفته بود: "امروزه متأسفانه یک جریانی به اسم انقلابی‌گری، و با خشونت و پرخاش، حذف رقیب از صحنه را جستجو می‌کند".

او در عین حال از مردم خواسته که "ولو با دل پر خون، در کنار صندوق‌های رأی حاضر شوند". هرچند که به عقیدۀ وی "فضای کشور فضای انتخاباتی نیست و همچنان فضای بلاتکلیفی و دلسردی در بخش‌هایی از جامعه به چشم می‌خورد".



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy