Tuesday, Jun 15, 2021

صفحه نخست » فوتبال ایران و عراق: تیم ملی ایران پیروز شد و صعود کرد

football_061521.jpgبی بی سی - دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق با نتیجه یک بر صفر به نفع ایران تمام شد. ایران با این پیروزی ۱۸ امتیازی شد و به عنوان تیم اول گروه به مرحله بعدی بازی‌های انتخابی جام جهانی صعود کرد. سردار آزمون تک گل این بازی را وارد دروازه عراق کرد.

تیم ملی فوتبال ایران بازی را با ترکیب علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، احسان حاج‌صفی (کاپیتان) ، شجاع خلیل‌زاده، سعید عزت‌الهی، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، احمد نوراللهی، علی قلی‌زاده و سردار آزمون شروع کرد.

غایب بزرگ ایران در این مسابقه وحید امیری بود که به دلیل مصدومیت شرایط حضور در این بازی را نداشت.

ایران در حالی به این مسابقه پا گذاشت که سه بازی قبلی خود در دور برگشت مسابقات در بحرین، مقابل تیم‌های هنگ کنگ، بحرین و کامبوج را با پیروزی پشت سر گذاشته بود.

بازی با حملات ایران شروع شد، اما این احمد نوراللهی بود که در دقیقه ۸ بازی اولین کارت زرد را گرفت.

در ادامه حملات ایران و در دقیقه ۱۹ بازی سردار آزمون دروازه عراق را باز کرد، اما داور با اعلام خطای آفساید آن را مردود اعلام کرد.

دو تیم در بیشتر لحظات بازی موقعیت چندانی نداشتند تا این که سردار آزمون، بازیکن باشگاه زنیت سن‌پترز بورگ در دقیقه ۳۵ بازی پاس احسان حاج‌صفی را تبدیل به گل اول بازی کرد. روی این گل پاس درخشان علی قلی‌زاده به احسان حاج‌صفی بیشترین تاثیر را داشت.

علیرضا جهانبخش، بازیکن باشگاه برایتون در دقیقه ۴۲ بازی با تکل خطرناکی که روی پای بازیکن عراق رفت، دومین بازیکن اخطاری ایران شد.

بازی در دقایق پایانی نیز گلی به همراه نداشت و دو تیم با تک گل سردار آزمون به رختکن رفتند.

با آغاز نیمه دوم، بشار رسن بلافاصله در موقعیت تک به تک با علیرضا بیرانوند قرار گرفت که دروازه‌بان تیم ملی ایران این موقعیت را از بازیکن سابق پرسپولیس گرفت.

صادق محرمی در دقیقه ۵۲ بازی با گرفتن کارت زرد سومین بازیکن اخطاری ایران در این مسابقه شد.

در نیمه دوم عراق تهاجمی‌تر از ایران بازی می‌کرد و ایران به دنبال حفظ نتیجه بود.

اسکوچیچ در ادامه بازی دو تعویض هم زمان انجام داد و میلاد سرلک و میلاد محمدی بجای سعید عزت‌اللهی و احسان حاج‌صفی به زمین آمدند.

در دقیقه ۷۲ بازی جدی‌ترین موقعیت ایران در نیمه دوم بدست آمد و سردار آزمون روی یک همکاری خوب با مهدی طارمی با دروازه‌بان حریف تک به تک شد، اما توپ را به دستان دروازه‌بان عراق کوبید.

در دقیقه ۷۸ ایران دو تعویض هم زمان دیگر انجام داد و سامان قدوس و مهدی قایدی بجای سردار آزمون و علیرضا جهانبخش به زمین آمدند.

ایران یک تعویض دیگر هم در دقیقه ۹۴ انجام داد و کاوه رضایی بجای علی قلی‌زاده به زمین آمد.

ایران در دقایق پایانی هم نتیجه را حفظ کرد و با ۱۸ امتیاز به عنوان صدرنشین گروه صعود کرد. این نخستین پیروزی ایران مقابل عراق در یک بازی رسمی طی ده سال اخیر بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy