Wednesday, Jun 16, 2021

صفحه نخست » نگرانی خامنه‌ای

arab16.jpgاگر رأی ندهید نظام ضعیف می‌شود

العربیه - علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در سخنان تلویزیونی روز چهارشنبه 26 خرداد به مخالفان سیاست‌های انتخاباتی خود شدیدا تاخت و آنها را متهم به سفسطه‌گوئی، تحلیل غلط و تضعیف کشور کرد. او خطاب به کسانی که از «چینش نامزدها» از سوی نهادهای زیر نظر وی انتقاد کردند، گفت: «آن کسانی که با سفسطه‌گویی‌های گوناگون که برخی از آنها در روزنامه‌ها و فضای مجازی دیده می‌شود، دنبال تضعیف نظام هستند. آن‌ها می‌دانند که اگر حضور مردم و کشور ضعیف بشود، می‌توانند کشور را دچار ناامنی و تروریسم کنند و بتوانند کشور را جولانگاه مزدوران خود قرار بدهند».
رهبر جمهوری اسلامی همچنین انتخابات این دوره را «رقابتی» خواند و دلیل خود را «مناظره‌های تلویزیونی» عنوان کرد. او در این زمینه گفت: « مناظرات انتخاباتی نشان داد که انتخابات رقابتی است، درباره محتوای مناظرات پس از انتخابات صحبت خواهم کرد».
در بخش دیگری از سخنان خود، خامنه‌ای اظهار داشت که گلایه‌های مردم از وضع اقتصادی را قبول دارد اما عدم حضور در انتخابات را قبول ندارد. او درباره دلایل وضعیت نابسامان اقتصادی فعلی کشور، روش‌های اصلاح آن و اینکه چرا بعد از دهه‌ها از مدیریت وی، کشور به اینجا رسیده و موجب «گلایه» مردم می‌شود، توضیحی نداد.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

«راه حل مشکلات حضور پای صندوق رأی است»

رهبر جمهوری اسلامی در سخنان چهارشنبه خود، بارها به حضور مردم در انتخابات و حل مشکلات کشور از طریق صندوق رأی اشاره کرد. خامنه‌ای در حالی از صندوق رأی بعنوان تنها راه حل مشکلات یاد می‌کند که قبل از این شورای نگهبان، نهاد تحت امر رهبری که اعضای آن به شکل مستقیم و غیر مستقیم توسط خامنه‌ای انتخاب می‌شوند، نامزدهای انتخابات را با «رانت» نظارت استصوابی، دست چین کرده‌اند.
در این دوره از انتخابات، شورای نگهبان فیلتر صلاحیت نامزدها را آن چنان تنگ کرد که افرادی مانند علی لاریجانی نتوانستند از آن رد شوند. این موضوع انتقادات گسترده‌ای در داخل ایران به راه انداخت که شورای نگهبان و نهادهای تحت امر خامنه‌ای را به «مهندسی» انتخابات متهم کردند. در مقابل، خامنه‌ای در سخنان خود، منتقدین را به «تحلیل غلط» و «تضعیف کشور» متهم کرده است.

همه چیز زیر سر «رسانه 24 ساعته»

علی خامنه‌ای در سخنان روز چهارشنبه خود، بطور غیرمستقیم به یکی از تلویزیون‌های فارسی‌زبان خارج از ایران حمله کرد و آن را «رسانه 24 ساعته‌ای»خواند که برنامه تحریم انتخابات را هدایت می‌کند. او در این زمینه اظهار داشت که یک تلویزیون 24 ساعته علیه انتخابات راه اندازی کردند و «در همین انتخابات پیشِ رو چند ماه است که رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی و مزدورانی که زیر پرچم آنها مشغول به کار هستند دارند خودشان را می‌کشند تا انتخابات جمهوری اسلامی را به نحوی زیر سوال ببرند و به نحوی انتخابات در ایران را مورد اتهام قرار دهند».
در این رابطه، رهبر جمهوری اسلامی توضیح نمی‌دهد که رسانه‌ها اخبار «تولید» نمی‌کنند، بلکه تلاش می‌کنند اخبار موجود را به بهترین شیوه ممکن به اطلاع مخاطبین خود برسانند و درباره «چرائی» وقوع آن، بهترین تحلیل‌ها و نزدیکترین آن به حقیقت را به شنوندگان و بینندگان خود ارائه دهند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy