Friday, Jun 18, 2021

صفحه نخست » انتخابات: درگیری مقابل کنسولگری ایران در لندن و بازداشت مخالفان حکومت مقابل سفارت ایران در برلین

london.jpg بی‌بی‌سی فارسی - شمار زیادی از مخالفان جمهوری اسلامی مقابل کنسولگری ایران در لندن جمع شده و شعار می‌دهند. پلیس با شماری از تظاهرکنندگان درگیر شده و آنها را بازداشت کرده است.

همزمان تصاویری هم از بازداشت معترضان مقابل سفارت ایران در برلین پایتخت آلمان منتشر شده است.

فرین عاصمی، خبرنگار ما که مقابل کنسولگری ایران است می‌گوید سلطنت‌طلبان، حزب کمونیست کارگری، کومله، سازمان زنان هشت مارس ایران و افغانستان، سازمان فداییان اقلیت و شهروندان مخالف جمهوری اسلامی که عضو هیچ گروهی نیستند در میان تظاهرکنندگان حضور دارند و گروه‌های مخالف با بلندگو شعار می‌دهند.

در هر رای‌گیری مخالفان جمهوری اسلامی مقابل کنسولگری‌ها جمع می‌شوند اما آنطور که فرین عاصمی می‌گوید امسال شمار مخالفان بیشتر و حرکت‌ها خشن‌تر است.

روز انتخابات ریاست‌جمهوری در مقابل کنسولگری ج. ا در لندن. پلیس لندن معترضی که به نیروهای کنسولگری ج. ا رنگ پاشیده بود را با خشونت بازداشت کرد. او را دقایقی روی زمین دست بسته نگهداشت و بعد با ون او را بردند. پوشش بی‌بی‌سی فارسی را از مقابل کنسولگری ج. ا در لندن ببینید

خبرنگار ما می‌گوید که مقابل سفارت تصاویر کشته‌شدگان آبان را به نمایش گذاشته‌اند و صدای مادر پژمان قلی‌پور را هم پخش کرده‌اند.

در مقایسه با انتخابات چهار سال پیش شمار رای‌دهندگان در کنسولگری ایران در لندن کم‌تر و حوزه رای‌گیری خلوت‌تر گزارش شده است.

بازداشت معترضان به حکومت ایران مقابل سفارت ایران در برلین

شماری از زنان معترض به حکومت جمهوری اسلامی ایران که با بالاتنه برهنه مقابل سفارت ایران در برلین مشغول اعتراض و شعار دادن بودند، بازداشت شدند. تصاویری به دست بی‌بی‌سی فارسی رسیده که نشان می‌دهد دو نفر از زنان در حالی که فریاد می‌زدند "انتخابات را بایکوت کنید" توسط پلیس آلمان بازداشت شد.

فرین عاصمی خبرنگار بی‌بی‌سی در مقابل کنسولگری ایران در لندن هم پیشتر از بازداشت یک معترض در مقابل ساختمان کنسولگری گزارش داده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy