Friday, Jun 18, 2021

صفحه نخست » درگیری بین ایرانیان موافق و مخالف رژیم در بیرمنگهام انگلیس

uk_061521.jpgیورونیوز - ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که روبروی مرکز رای گیری در بیرمنگام انگلیس، درگیری شدیدی بین افرادی که می‌خواهند رای دهند با مخالفان جمهوری اسلامی رخ داده است. در این ویدئوها حدود ۱۰ تا ۱۵ نفر دیده می‌شوند که در حال زد و خورد هستند. برخی از این افراد پرچم‌های شیر و خورشید ایران را همراه دارند. همزمان صدای جیغ‌های بلند زنی نیز شنیده می‌شود.

مهدی حسینی متین، کاردار سفارت ایران در لندن در توئیتی نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد و گفت که زنی که برای رای دادن آمده بود، «وحشیانه» مجروح شد. وی تاکید کرد که این موضوع را از منابع رسمی پیگیری می‌کنند.

درگیری میان مخالفان نظام و رای‌دهندگان در خارج از کشور

رادیو بین المللی فرانسه - برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در خارج از کشور بدون حاشیه و درگیری نبود. همزمان با برگزاری انتخابات در لندن، مرکز بریتانیا، درگیری و تنش در برابر کنسولگری ایران به دخالت پلیس انجامید. در پاریس نیز جمعی از فعالان سیاسی در برابر کنسولگری ایران، تجمع کردند و این تجمع به درگیری لفظی میان معترضان و افراد رای‌دهنده انجامید. برخی گزارش‌ها از تجمعات و درگیری در شهرهای دیگر اروپا، همچنین در تعدادی از ایالت‌های آمریکا خبر می‌دهند.

همزمان با برگزاری انتخابات در ایران و خارج از کشور، بر اساس گزارش‌ها، تعدادی از مخالفان و معترضان به نظام جمهوری اسلامی ایران، با تجمع در برابر کنسولگری ایران در لندن، علیه حکومت ایران شعارهایی سر دادند.

بر اساس گزارش برخی منابع خبری، در لندن، یکی از معترضان که اقدام به پاشیدن رنگ به دیوار کنسولگری کرده بود، از سوی پلیس بازداشت شد.

همچنین، در شهر بیرمنگام در بریتانیا نیز تجمع مخالفان با رای‌دهندگان به درگیری انجامید. دلیل این درگیری، به گفته کاردار سفارت ایران در بریتانیا، حمله معترضان به افرادی بوده که برای رای دادن به محل اخذ رای در بیرمنگام مراجعه کرده بودند. هنوز منبع دیگری دلیل این درگیری را اعلام نکرده است.

برخی گزارش‌ها از تجمعات مخالفان جمهوری اسلامی ایران در برابر کنسولگری‌های فرانکفورت در آلمان، وین در اتریش، نیوزیلند و استکهلم سوئد خبر دادند.

همزمان با برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، در پاریس، جمعی از مخالفان جمهوری اسلامی ایران در برابر کنسولگری این کشور تجمع کردند. این تجمع، به درگیری لفظی میان مخالفان و افرادی که قصد ورود به کنسولگری برای رای دادن داشتند، انجامید.

به گفته حاضران در محل، در جریان این درگیری لفظی، یک نفر توسط پلیس دستگیر شد. پس از این درگیری، نیروهای پلیس فرانسه، که از صبح روز جمعه، همزمان با برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، در اطراف محل سفارت و کنسولگری ایران حضور داشتند، معترضان را به میدان نزدیک محل سفارت منتقل کردند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

در ایالت ویرجینیا، درآمریکا، نیز درگیری لفظی میان مخالفان و موافقان رای‌دهی در انتخابات ریاست‌جمهوری به دخالت پلیس منجر شد. در این درگیری، گروهی از طرفداران سازمان مجاهدین خلق، افرادی را که قصد رای دادن داشتن به همدستی با نظام جمهوری اسلامی ایران متهم کردند.

سیزدهمین دور انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در روز بیست و هشتم خرداد ماه برگزار شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy