Tuesday, Jun 22, 2021

صفحه نخست » "سپاه در سوریه کارگاه تولید سکوهای موشک‌انداز احداث کرد"

missile_062321.jpgدیدبان حقوق بشر: سپاه آزمایش‌ عملی پرتاب موشک را انجام داد

دیدبان حقوق بشر سوریه، روز چهارشنبه 23 ژوئن گزارش کرد که سپاه پاسداران ایران با کمک شبه‌نظامیان حشد الشعبی عراق در مناطقی از سوریه گارگاه‌هایی برای ساخت سکوهای موشک‌انداز احداث کرد.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه در این گزارش آورده که سپاه پاسداران ایران منطقه غرب فرات را به یک «مستعمره ایرانی» در خاک سوریه تبدیل کرده است.

این نهاد حقوق بشری سوریه در ادامه تاکید کرد سپاه پاسداران ایران و نیروهای حشد الشعبی عراق طی ساعات گذشته آزمایشات عملی برای پرتاب موشک از این سکوها را انجام داده‌اند.

طبق منابع دیدبان حقوق بشر، این کارگاه‌ها تولید سکوی‌های موشک‌اندازه محلی در سوریه را از اوایل ماه ژوئن و اواخر ماه مه گذشته زیر نظر متخصصان ایرانی آغاز کرده‌اند.

به گفته این منابع، شبه‌نظامیان در چارچوب این آزمایش‌ها، پرتابگرهای محلی را در بیابانهای المیادین و البوکمال نصب و تعدادی موشک محلی ایرانی را برای آزمایش به سمت عمق کویر پرتاب کردند.

در تاریخ 4 ژوئن دیدبان سوریه اطلاعاتی به دست آورد، که نشان می‌داد سپاه و حشد الشعبی در حال ساخت موشک اندازهایی برای پرتاب موشک‎های ساخت ایران در منطقه المیادین هستند. عملیات تولید در منطقه نظامی «الرحبه» واقع در منطقه «المزارع» انجام می‌شود. این منطقه بزرگترین منطقه تجمع ایرانی‌ها و شبه نظامیان تابع سپاه در حومه شهر المیادین است.

بر همین اساس روند تولید طی چند روز گذشته آغاز و ده‌ها موشک‌انداز برای پرتاب موشک‌های زمین به زمین ساخت ایران ساخته شدند. با توجه به اینکه ایران در حال حاضر عملا مبارزه‌ای با داعش نمی‌کند، چرایی حضور موشکی پررنگ ایران در سوریه، به نگرانی‌های مردم این کشور دامن زده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy