Wednesday, Jun 23, 2021

صفحه نخست » دادگاه هلندی ضارب صادق زرزا را به ۱۶ سال زندان محکوم کرد

رادیو زمانه - به گزارش خبرگزاری امروپ‌فریسلند دادسرای عمومی هلند ضارب صادق زرزا، از اعضای سابق رهبری حزب دمکرات کردستان ایران (حدکا) را به جرم تلاش برای قتل به ۱۶ سال زندان محکوم کرد. سال گذشته در تاریخ جمعه ۱۹ ژوئن ۲۰۲۰ / ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ یک فرد ایرانی در ایستگاه قطار شهر لِئوواردن به صادق زرزا حمله کرد و او را ۲۲ مرتبه با چاقوی بزرگ از ناحیه سر، گردن، شکم و سینه مورد اصابت قرار داد. زرزا از این اقدام به قتل جان به در برد. فرد ضارب که فرزند یکی از نزدیکان صادق زرزا معرفی شد از محل حادثه فرار نکرد و توسط پلیس دستگیر شد.

terror.jpgطبق اعلام پلیس هلند ضارب مردی ۳۸ ساله و اهل اشنویه در ایران است که سال گذشته چند روز قبل از تلاش برای کشتن صادق زرزا در شهر رتردام ساکن شده بود. طاهر زرزا، برادر صادق زرزا پیش‌تر گفته بود انگیزه ضارب برای به قتل رساندن برادرش سیاسی بوده، چرا که او قبلا در لیست ترور جمهوری اسلامی قرار داشت. اما تحقیقات قضائی به مدارکی دست نیافت که نشان دهد انگیزه سیاسی در کار بوده و یا از طرف شخص دیگری اقدام به قتل هدایت شده است.

پدر ضارب همکلاسی سابق صادق زرزا است که اکنون در ایران زندگی می‌کند و چند روز قبل از حادثه با او تماس تلفنی داشته و درخواست می‌کند به پسرش که تنها چند ماه است به هلند آمده و قصد تحصیل در رتردام دارد، کمک کند. به گفته خانواده ضارب او مدت‌هاست با مشکلات جدی روانی دست به گریبان است و به نوشته روزنامه امروپ‌فریسلند ضارب از عمل خود اظهار پیشمانی نکرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy