Sunday, Jun 27, 2021

صفحه نخست » جناب دکتر معین! یکی دیگر از معانی «پفیوز»، «دیوث» است!؛ ف. م. سخن

6D76D0FF-0607-4F71-BFE5-33F2FCD6A537.pngجناب دکتر مصطفی معین، وزیر پیشین علوم، از توییت «کیانوش جهانپور» سخنگوی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، رنجیده خاطر شده و ضمن ردیف کردن برخی معانی این واژه نوشته است:
««پفیوز» در فرهنگ دهخدا به معنی «سست و ضعیف و بیکاره و پخمه» است! حال باید دید که آیا کاربرد این واژه، شایسته چه کسانی است، مردم بی‌پناه و غیرمصون در برابر پاندمی کووید-۱۹ یا مدیرانی که غیر از بی‌کفایتی و ضعف مدیریت، اندوخته دیگری به جز توهم دانایی، بی‌ادبی، طلبکاری از مردم، تبختر و تملق چیزی در بساط ندارند!»

اولا جهت اطلاع جناب دکتر معین عرض می کنم که یکی دیگر از معانی «پفیوز»، «دیوث» است که حضرت آیت الله جوادی آملی، جواز استفاده از آن را با پیش کشیدن بحث بسیار فنی و ممتع «دیاثت سیاسی» صادر فرمودند.

لابد معنی دیوث را هم جناب دکتر معین می دانند. برای کسانی که نمی دانند معنی این واژه عبارت است از:
«قواد. آنکه مردان را بر زن خود وارد کند. آنکه درباره زن خود حسادت و غیرت نداشته باشد.»

پس لطفا ارزش معنایی واژه ی پفیوز را تقلیل ندهید.

«پفیوزان تاریخ» هم که دیگر نور علی نور است!

جالب اینجاست که جناب وزیر بهداشت، به دفاع از مسوول «پفیوز گوی عزیز» برخاسته و فرموده:
«دکتر جهانپور عزیز به دلیل خسته شدن از برخی‌ از این افراد توییتی زد که من گفتم چرا خود را به دردسر می‌اندازی، برخی‌ها به دنبال این هستند که ما را اذیت کنند و ما وقتی شعر و ادبیات و طنز و هنر را می‌توانیم وارد گفتمان‌مان کنیم، دلیلی ندارد که این واژگان را استفاده کنیم‌. باید در کمال خونسردی توفیق عظیمی که به دست آورده‌ایم را پایمال نکنیم.»

بله. کاش جناب نمکی، به دفاع از وزیر پیشین بهداشت و «خودت بمال»اش هم بر می خاست تا کلکسیون دفاع از «فحاشان حکومت اسلامی» تکمیل شود.

آقاجان!
جمع کنید این بساط ماستمالیزیشن را! شما که را می خواهید گول بزنید؟ مثلا آملی، واژه ی دیوث را بکند دیاثت، حرف اش ادبی می شود؟ یا جناب وزیر از خستگی و اذیت شدن خودش حرف بزند، پفیوزان تاریخ از ذهن مردم زدوده می شود؟!

ابله و بی فرهنگ خودتانید آقایان!

این مطلب را نوشتم نه از جهت نشان دادن بی فرهنگی و اراذل و اوباش بودن شما، از صدر تا ذیل، بلکه برای یادآوری این موضوع که وقتی عده ای جان به لب رسیده، جلوی سفارت خانه های شما، به خاطر کشتار مردم، به خاطر زدن هواپیما، به خاطر هزار جرم و جنایت دیگر به شما و هواداران تان «بی شرف» می گویند، خودتان و هواداران تان خیلی ادای موش مرده و مظلوم و بچه مثبت در نیاورید.

منتظر باشید در آینده از همین مردم زجر کشیده ناسزاهایی بشنوید که احتمالا پدر مادر های تان در خلوت خانه آن ها را به کار می برده اند که بچه هایی چون شما را تحویل جامعه داده اند!



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy