Tuesday, Jun 29, 2021

صفحه نخست » اعتراض به حضور "ماله‌کش ظلم ملاها" در نشستی در محل پارلمان اروپا

keyhan28.jpgنماینده سوئد: ماله‌کش ظلم ملاها نه کارشناس است نه مستقل

کیهان لندن - دعوت پارمان اروپا از تریتا پارسی عضو پیشین نایاک و عضو فعلی مؤسسه «کوئینسی» که هر دو مدافع سیاست‌های مماشات‌گرانه با جمهوری اسلامی ایران هستند برای حضور در یک میزگرد درباره تحولات اخیر در ایران موجی از اعتراض‌ در پی داشته است.

گروهی از فعالان سیاسی و فعالان حقوق بشر در کارزاری خطاب به نمایندگان پارلمان اروپا نوشته‌اند که «تریتا پارسی بلندگو و مبلّغ رژیم اسلامی ایران است که با محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ارتباط نزدیک دارد.» امضاکنندگان این کارزار اشاره کرده‌اند که پارسی از بنیانگذاران سازمان بدنام «شورای ملّی ایرانیان آمریکایی» (نایاک) است که به عنوان لابی رژیم جمهوری اسلامی در ایالات متحده عمل می‎‌کند.

آنها خطاب به اعضای پارلمان اروپا گفته‌اند «سیاست‌های منطقه‌ای ایران از لبنان و سوریه تا عراق و یمن باعث گسترش وحشت، فرقه‌گرایی و افراط‌گرایی در خاورمیانه شده است. فراموش نکنیم که سیاست‌های داخلی رژیم به اندازه سیاست‌های منطقه‌ای آن مخرب بوده است. جنایاتی مانند سرنگونی پرواز ۷۵۲ و قتل‌ عام مردم در آبان ۱۳۹۸ ایرانی‌ها را ویران کرده است. با این حال مؤسسه کوئینسی و تریتا پارسی که معاون اجرایی این مؤسسه است، نقش مهمی در لاپوشانی و خفیف‌نمایی جنایات رژیم ایران علیه بشریت داشته‌اند.»

در این کمپین پیشنهاد شده اعضای پارلمان اتحادیه اروپا از آندسته کارشناسان امور ایران در نشست‌های خود دعوت کنند که می‌توانند دیدگاه‌های بی‌طرفانه و واقعی‌تر نسبت به ایران داشته باشند از جمله اعضای اتحادیه ملّی برای دموکراسی در ایران (نوفدی)، ایرانیان آمریکایی برای آزادی (IAL) یا مؤسسه صداهای آزادی (I VOL) که گزارش‌های واقعی‌تری درباره ایران و وضعیت جامعه ارائه می‌دهند و تطبیق بیشتری نیز با تمایلات و حقوق و خواسته‌های مردم ایران دارد.

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

دعوت از تریتا پارسی برای حضور در پارلمان اروپا با واکنش بروکسل چارلی وایمرز نماینده سوئد در پارلمان اروپا نیز روبرو شده است. او در توییتی تریتا پارسی را «ماله‌کش ظلم ملاها» خوانده که قرار است در نشست هیات نمایندگان جمهوری اسلامی و اروپایی‌ها به عنوان «کارشناس مستقل» صحبت کند. وایمرز گفته «پارسی نه کارشناس است و نه مستقل بلکه یک لابیگر بدنام برای رژیمی است که خون هزاران ایرانی بی‌گناه را ریخته و این بسیار نگران کننده است.»

کاربران در توییتر با هشتگ‌های مختلف از جمله «نایاک صدای ما نیست» و «#TritaTheTraitor» (تریتا یک خائن است) به دعوت پارلمان اروپا از او اعتراض کرده‌اند. برخی نوشته‌اند مذاکره با نمایندگان و وابستگان و تمام آنهایی که به نحوی دل در گرو جمهوری اسلامی دارند اقدامی خصمانه علیه مردم است و همکاری با جنایتکاران علیه بشریت به شمار می‌رود.

گروهی از فعالان سیاسی چپگرا و مخالف رژیم ایران نیز به حضور تریتا پارسی در پارلمان اروپا واکنش نشان داده‌اند از جمله «فوروم ایرانیان دمکرات آلمان» در ماینز در نامه‌ای به اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا و هایکو ماس وزیر خارجه آلمان و جوزپ بورل رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مورد دعوت حامیان و لابیگران رژیم به پارلمان اروپا انتقاد کرده‌اند.

در این نامه آمده تریتا پارسی عضو تشکیلاتی به اسم نایاک بوده که در خدمت رژیم ایران و برای استحکام جمهوری اسلامی فعالیت می کند و بطور فعال در حمایت و حفظ رژیم جنایتکار ایران در سراسر جهان نقش داشته و برای بقای عمر رژیم تبلیغ می‌نماید.

یادآوری می‌شود که شماری از سناتورهای جمهوریخواه آمریکا اواسط ژانویه ۲۰۲۰ خواستار بررسی نقض احتمالی قانون «ثبت نهادهای خارجی» توسط گروه نایاک شده‌اند. بنا بر قوانین آمریکا، لابیگری برای دولت‌های خارجی یک فعالیت قانونی است و نایاک نیز که بنا بر ماهیت فعالیت‌‌هاش برای جمهوری اسلامی لابیگری می‌کند می‌بایست به عنوان یک سازمان لابیگر دولت خارجی ثبت شده باشد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy