Tuesday, Jun 29, 2021

صفحه نخست » هشدار وزیر اطلاعات در دولت اصلاحات، مسئولان نگران جان خود باشند

yoonesi_062921.jpg وزیر اطلاعات سابق جمهوری اسلامی می‌گوید که نفوذ سازمان جاسوسی اسرائیل، موساد، در بخش‌های مختلف کشور «نگران‌کننده» است و مسئولان باید «نگران جان خود باشند»

سازمان‌های اطلاعات موازی موجب «نفوذ جاسوسان اسرائیلی» شدند

رادیو بین المللی فرانسه - علی یونسی، وزیر اطلاعات در دولت محمد خاتمی و دستیار رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی، در گفتگو با پایگاه خبری جماران، با اشاره به نفوذ دستگاه اطلاعاتی اسرائیل در جمهوری اسلامی ایران، دلیل این ادعای خود را رقابت سرویس‌های اطلاعاتی و موازی‌کاری در وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران عنوان کرده است.

علی یونسی، وزیر اطلاعات ایران در دولت محمد خاتمی از نفوذ سازمان ملی اطلاعات اسرائیل، موساد، در نظام جمهوری اسلامی ایران، ابراز نگرانی کرده و تاکید کرد: مسئولان نظام باید «نگران جان خود باشند».

وزیر اطلاعات در دولت اصلاحات، با بیان اینکه سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی به جای شناسایی «جاسوسان اسرائیلی به جان خودی‌ها افتاده‌اند»، تصریح کرد: «در زمان ما و قبل از ما چنین نفوذهایی وجود نداشت».

علی یونسی، با بیان اینکه در «۱۰ سال اخیر نفوذ موساد در بخش‌های مختلف کشور به حدی است که جا دارد همه مسئولین جمهوری اسلامی برای جان خودشان نگران باشند»، افزود: اقداماتی همچون «سازمان‌های جدیدی که در مقابل وزارت اطلاعات ایجاد شد، وزارت اطلاعات را تضعیف کردند».

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

وزیر اطلاعات در دولت محمد خاتمی، ضمن تاکید بر لزوم «پاکسازی» دستگاه امنیتی در کشور، گفت: «سازمان‌های جدید و موازی وزارت اطلاعات به جای اینکه با نفوذ مبارزه کنند مشغول کنترل و مبارزه با خودی‌ها شدند و میدان برای نفوذ سرویس‌های جاسوسی دنیا باز شد».

علی یونسی، ضمن ابراز نگرانی از بروز «هر گونه اتفاقی در کشور در شرایط موازی‌کاری دستگاه‌های اطلاعاتی»، متذکر شد: اگر افراد متملق، چاپلوس و افراطی را تعطیل کنیم دروازه ورود نفوذی‌ها راحت بسته می‌شود».

احتمال می‌رود اشاره علی یونسی به سازمان‌های اطلاعاتی موازی وزارت اطلاعات، سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران باشد که به دستور رهبر جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد.

در عین حال، این نخستین‌ بار نیست که یک مقام ارشد جمهوری اسلامی ایران نسبت به نفوذ در دستگاه‌های مختلف هشدار می‌دهد. محسن رضائی، دبیر تشخیص مصلحت نظام، چندی پیش، شایعات درباره سرقت اسناد هسته‌ای ایران توسط اسرائیل را تائید کرده و درباره «آلودگی امنیتی کشور» هشدار داد.

محسن رضائی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، روز چهارشنبه ۲۵ فروردین، در گفتگو با خبرگزاری مهر، درباره حادثه در تاسیسات هسته‌ای نطنز، تاکید کرد: کشور دچار «رخدادی حیثیتی» شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه «کشور دچار یک آلودگی امنیتی گسترده شده است»، گفته بود: «نمونه این آلودگی امنیتی، آن است که در کمتر از یک سال، سه رویداد امنیتی، از جمله دو انفجار و یک ترور (محسن فخری‌زاده) اتفاق افتاده است».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy