Tuesday, Jun 29, 2021

صفحه نخست » پزشکان ایرانی خواستار استعفای وزیر بهداشت شدند

france29.jpgرادیو بین المللی فرانسه - به گزارش رسانه‌های ایران، روز دوشنبه نیز تجمع اعتراضی رزیدنت های پوست دانشگاهای علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران با تعطیلی کلاسهای آموزشی و بخش ها در محل نظام پزشکی تشکیل شد.

به گفته یکی از متحصنین این تجمع در اعتراض به حمایت های غیر قانونی بخش هایی از نظام پزشکی از مداخله گران در حوزه های تخصصی پزشکی انجام می شود.

همزمان با شیوع کرونا در ایران، اعتراضات در میان کادر بهداشت و درمان در ایران نیز افزایش یافته است.

پیشتر نمایندگان پرستاران در تجمعی در تهران تأکید کردند که خواسته اصلی آنان این است که دستمزد پزشکان متناسب با معیارهای بین المللی حداکثر ٣ برابر دستمزد پرستاران باشد؛ آنان گفته اند که بی توجهی مسئولان نسبت به معیشت پرستاران باعث افزایش مهاجرت پرستاران و یا تغییر شغل آنان شده است.

سازمان نظام پرستاری ایران در تاریخ دهم مهرماه اعلام کرد از مجموع ۱۱۰ هزار پرستار کشور،۲۰ هزار نفر از آنها به ویروس کرونا مبتلا شده و پنج هزار نفر نیز از گردونه فعالیت خارج شده‌اند. براساس این گزارش،۵۰ نفر از پرستاران جان خود را از دست داده‌اند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

در سال‌های گذشته نیز بارها تجمعاتی مقابل دفتر ریاست جمهوری یا مجلس شورای اسلامی از سوی کادر درمان برگزار شده است.

اما سعید نمکی، وزیر بهداشت روز سه شنبه بار دیگر از عملکرد خود دفاع کرد و گفت: «نظام بهداشتی درمانی ایران پس از انقلاب توانست شاهکاری خلق کند، نگذاشتیم هیچ بیمار کرونایی پشت درب بیمارستانها سرگردان شوند.»

وزیر بهداشت افزود: «امروز سازمان جهانی بهداشت از مدل ایران به عنوان یکی از مدل‌های برتر حرف می‌زند و این منطقی‌ترین و پربهره‌ترین سرمایه‌گذاری در امر پیشگیری است که در نظام شبکه بهداشتی درمانی انجام شد.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy