Monday, Jul 19, 2021

صفحه نخست » کشته‌شدن ۵ شبه‌نظامی ایران در حمله اسرائیل

arab20.jpgالعربیه - در حمله جنگنده‌های اسرائیلی به پایگاه‌های نظامی نیروهای رژیم سوریه در منطقه السفیره در جنوب شرق شهر حلب، 5 شبه‌نظامی ایرانی کشته شدند.

دیدبان حقوق بشر سوریه، سه‌شنبه 20 ژوئیه2021، اعلام کرد که در حمله هوایی اسرائیل به پایگاه‌های نظامی رژیم سوریه در منطقه السفیره در جنوب شرق شهر حلب که میزبان مقرها و زاغه‌های اسلحه و مهمات متعلق به سپاه پاسداران ایران و شبه‌نظامیان ایران است، 5 تن از عناصر شبه‌نظامی ایران کشته شدند.

به گفته دیدبان حقوق بشر سوریه در نتیجه حمله جنگنده‌های اسرائیلی، «انفجارهای مهیبی» در منطقه السفیره در حومه شرقی حلب رخ داده است.

این دیدبان همچنین افزود که در حملات اسرائیل به جنوب شرق حلب مقرها و زاغه‌های متعلق به سپاه و شبه‌نظامیان ایرانی هدف قرار گرفته‌اند.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

رامی عبدالرحمن، مدیر دیدبان حقوق بشر سوریه در گفت‌وگو با «العربیه» تاکید کرد که حمله هوایی اسرائیل پایگاهی در جبل الواحه و زاغه مهمات را در جنوب شرق حلب هدف قرار داده است.

واکنش پدافند هوایی سوریه به حملات اسرائيل

از سویی رسانه‌های رژیم سوریه نیز از حمله هوایی اسرائیل به مواضع نظامی این کشور در جنوب حلب خبر دادند.

خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، سحرگاه سه‌شنبه 20 ژوئیه، گزارش داد که پدافند ارتش این کشور به حملات جنگنده‌های اسرائیلی بر فراز السفیره در حومه جنوبی حلب پاسخ داده است.

رسانه‌های رژیم سوریه همچنین تصاویری از پدافند هوایی سوریه را منتشر کرده که در آن شلیک پدافند سوریه به سوی جنگنده‌های اسرائیلی که در آسمان شهر السفیره به پرواز درآمده بودند را نشان می‌دهد.

این در حالی است که تل‌آویو تاکنون هیچ توضیحی درباره این حملات جدید نداده است.

هدف قرار دادن شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان

آخرین حمله اسرائیل به خاک سوریه در 17 ژوئن بود که طی آن جنگنده‌های اسرائیلی مواضعی در منطقه قنیطره که شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان به آن تردد می‌کردند را هدف قرار دادند.

پیش از آن نیز در ماه ژوئن توپخانه اسرائیل نقطه شناسایی «تیپ 90» سوریه را مورد هدف قرار داد. همچنین در تاریخ 6 مه گذشته جنگنده‌های اسرائیلی منطقه‌ای را در شهر قنیطره هدف قرار دادند.

طی سال‌های گذشته، اسرائیل ده‌ها حمله هوایی به مواضع شبه‌نظامیان وابسته به ایران در سوریه انجام داده است. اغلب این حملات شبه‌نظامیان وابسته به تهران و حزب‌الله لبنان را هدف قرار داده است.

اسرائیل به ندرت حملات نظامی خود در سوریه را تأیید می‌کند، اما این کشور در عین حال تأکید می‌کند که به مقابله با آنچه تلاش‌های ایران برای حضور نظامی در نزدیکی مرزهای خود توصیف می‌کند، ادامه خواهد داد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy