Thursday, Jul 1, 2021

صفحه نخست » ابراز تاسف احمدی‌نژاد برای خامنه‌ای

احمدی‌نژاد: به حال خودم و فردی که می‌گوید انتخابات یک پیروزی عظیم بود تأسف می‌خورم

رادیو بین المللی فرانسه - محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری پیشین و نامزد رد صلاحیت شده در انتخابات ریاست جمهوری اخیر در ایران، درباره این انتخابات گفت: «یك انتخابات برگزار كردند و مردم را هم كنار گذاشتند، بعد توجیهاتی می آورند! بعضی مواقع انسان تاسف می خورد، اول به حال خودش، به حال كشور و بعد به حال آن فردی كه می گوید پیروزی عظیم!»

احمدی‌نژاد در یک سخنرانی که متن کامل آن در سایت او منتشر شده، در این زمینه ادامه داد: «می گوید دشمنان بسیج شده بودند كه انتخابات روی ۳۰ درصد بیاید، ما آن را روی ۴۰ درصد و خرده ای بردیم، پس پیروز هستیم! اصلا همین كه مردم را كنار گذاشتید، این بزرگترین شكست است، وقتی مردم كنار گذاشته می شوند، اصلا پیروزی وجود ندارد:» او ادامه داد: «در متن شكست دارید حركت می كنید. كدام پیروزی؟ پیروزی معنا ندارد. موفق شدیم مردم را كنار بگذاریم! ۳۰ گل خورده و بعد می گوید پیروزی عظیم، قرار بود ۷۰ گل بخوریم، حالا ۳۰ تا خوردیم! چه پیروزی؟ خودتان را گول می زنید؟ با این می شود كاری كرد؟ و بعد به همدیگر تبریك می گویند. چه چیزی را تبریك می گویید؟» احمدی‌نژاد از کسی نام نیاورد، اما به تازگی علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران در دیدار با رئیس و کارکنان قوه قضاییه گفت: «امید بیگانگان این بود که بر اثر این بهانه‌ها مشارکت در انتخابات به ۲۰ تا ۲۵ درصد برسد که این امید محقق نشد.» رهبر جمهوری اسلامی بحران کرونا و تأثیر آن بر انتخابات را «حدود ۱۰ درصد» دانست و گفت: «با وجود همه این مسائل، مردم با صفوف پر شور و اظهارات پر انگیزه خود از ساعات اول صبح، حماسه عظیم و واقعی آفریدند و مشت محکمی بر سینه تحریم‌کنندگان و مخالفان و معارضان انتخابات زدند.»

پیشتر احمد خاتمی عضو شورای نگهبان نیز در گفت‌وگو با خبرآنلاین گفته بود مردم به دلیل شرایط شیوع کرونا در کشور و نگرانی از «گرفتار» شدن به آن به پای صندوق های رای نیامدند. او تاکید کرد با توجه به این شرایط «آراء بیش از چهل و هشت درصدی یک موفقیت است و به نحوی می توان آن را ناکام گذاشتن دشمن نامید.»

همچنین ابراهیم رئیسی نیز در اولین نشست خبری پس از انتخابات، این انتخابات را «حماسه» خواند.

بر اساس آمارهای رسمی وزارت کشور، بیش از نیمی از مردم ایران در انتخابات اخیر شرکت نکردند و آراء باطله به بالاترین میزان در تاریخ برگزاری انتخابات در جمهوری اسلامی رسید.

احمدی‌نژاد در این زمینه گفت: «بررسی ها درباره عدد و رقم ها چیز دیگری می گوید. در شورای شهر، برخی شهرها آراء باطله بیشتر از آراء افراد بود. مثلا در تهران آنگونه كه نقل شده از ۲۱ نفر، ۲۰ نفر، آراء شان كمتر از آراء باطله بوده است، ضمن اینكه مشاركت بشدت پایین است.»

او همچنین به اظهارات کسانی اشاره کرد که «می‌گویند می خواهیم ۱۰ سال دیكتاتوری كنیم، ۱۰ سال كشور را ببندیم، ۱۰ سال مردم كنار باشند.»

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

به تازگی امیرحسین قاضی‌‌زاده هاشمی، نماینده کنونی مجلس شورای اسلامی و از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، با اشاره به اعلام پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری در ایران گفت که تمام قوای جمهوری اسلامی دست‌کم باید تا ده سال دیگر یکدست باشد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy