Thursday, Jul 1, 2021

صفحه نخست » حریفان ایران در مسیر صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مشخص شد

iran_iraq.jpg رادیو فردا - با انجام قرعه‌کشی دور آخر از مسابقات مقدماتی جام جهانی، تیم ملی فوتبال ایران در گروه نخست با تیم‌های کره جنوبی، عراق، امارات، سوریه و لبنان هم‌گروه شد.

در گروه دوم نیز ژاپن، استرالیا، عربستان، چین، عمان و ویتنام برای صعود به جام جهانی، در برابر هم به میدان می‌روند.

ژاپن و ایران به عنوان تیم‌های اول و دوم رتبه‌بندی فیفا، به عنوان سرگروه انتخاب شده بودند.

دو تیم برتر هر گروه به طور مستقیم روانه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهند شد.

تیم‌های سوم نیز به مصاف هم می‌روند که تیم برنده به عنوان نماینده پنجم آسیا در بازی بین قاره‌ای، برای صعود به جام جهانی تلاش می‌کند.

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

دراگان اسکوچیچ سرمربی ایران بعد از قرعه‌کشی گفت: «افتخار می‌کنم که سرمربی چنین تیم ملی مهمی هستم و می‌دانم که مسئولیت بزرگی را بر عهده دارم. ما به این نگاه نمی‌کنیم که بهتر بود به کدام حریف برخورد نکنیم، بلکه باید به تیم خودمان فکر کنیم.»

تیم ملی فوتبال ایران تاکنون در جام‌های جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین، ۱۹۹۸ فرانسه، ۲۰۰۶ آلمان، ۲۰۱۴ برزیل و ۲۰۱۸ روسیه حضور داشته و اینک برای ششمین صعود خود گام به مرحله نهایی خواهد گذاشت.

ایران بازی‌هایش را از روز ۱۱ شهریور آغاز می‌کند و طبق برنامه‌ای که پیش از قرعه‌کشی مشخص بود، مقابل سید پنجم یعنی سوریه قرار می‌گیرد.

ایران سپس در برابر عراق و امارات می‌ایستد. ایران و عراق در دور دوم نیز هم‌گروه بودند که بازی رفت را عراق برد، اما در دیدار برگشت و با تغییر سرمربی، پیروزی از آن ایران شد.

چهارمین مسابقه ایران که حساس‌ترین دیدار دور رفت است، بیستم مهر مقابل کره جنوبی برگزار می‌شود و دقیقاً یک ماه بعد با مسابقه ایران و لبنان، دور رفت برای شاگردان دراگان اسکوچیچ به پایان خواهد رسید.

جالب این که ایران و کره جنوبی برای چهارمین دوره پیاپی هم‌گروه شده‌اند. کره‌ جنوبی بعد از ۹ صعود پیاپی، برای دهمین صعود تلاش می‌کند.

پائولو بنتو سرمربی این تیم بعد از پایان قرعه‌کشی گفت: قصد مقایسه با رقبایمان را ندارم. باید به این فکر کنیم که گروه سختی داریم و از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم. به هر حال قرعه، قرعه است و باید حریفان را آنالیز کنیم و بهترین عملکردمان را داشته باشیم.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy