Thursday, Jul 1, 2021

صفحه نخست » دستگاه «قفل دهان» برای کاهش وزن

teethLock_070221.jpgقفل آهن‌ربایی که توسط دندانپزشک در دهان جاسازی می‌شود

العربیه - دستگاهی جالب و عجیب به نام «دنتال اسلیم» DentalSlim به‌ معنای واقعی کلمه، دهان افراد را برای کاهش وزن و غذا نخوردن قفل می‌کند.

به گزارش وب‌گاه دانشگاه اوتاگو در نیوزیلند، تیمی از پژوهشگران و متخصصان این دانشگاه، دستگاهی را برای کاهش وزن با هدف مبارزه با اپیدمی چاقی، ابداع کردند.

کاهش 6 کیلوگرم وزن در دو هفته

بنا بر این گزارش، این دستگاه جدید، به صورت قفل آهنربایی بسیار کوچک که توسط دندان‌پزشک روی دندان‌های بالا و پایین فک فرد نصب می‌شود که از باز شدن دهان بیش از 2 میلی‌متر جلوگیری می‌کند.

این دستگاه با ایجاد محدودیت برای باز شدن دهان، فرد را به یک رژیم غذایی مایع محدود می‌کند. همچنین قفل دهان به گونه‌ای ساخته شده که بر روند تنفس یا صحبت کردن او تاثیری نمی‌گذارد.

این دستگاه بر شماری از شرکت کنندگان در شهر «دنیدن» نیوزیلند، به مدت دو هفته آزمایش شد و پس از آزمایش مشخص شد که افراد به‌طور متوسط 6.36 کیلوگرم وزن کم کردند.

پروفسور پل برانتون، محقق ارشد دانشگاه علوم بهداشتی اوتاگو، گفت، این دستگاه ابزاری موثر، ایمن و مقرون به صرفه برای افراد مبتلا به چاقی خواهد بود.

او افزود : «این قفل توسط دندانپزشک با قابلیت نصب و خارج کردن از دهان در موارد اضطراری خواهد بود».

این پژوهشگر اظهار داشت: «اصلی‌ترین مانع کاهش وزن در افراد عدم پیروی از قوانین رژیم غذایی است. اما این دستگاه به افراد کمک می کند تا به روش‌های جدیدی عادت کنند و به رژیم کم کالری پایبند شوند.»

او تاكيد كرد، «این دستگاه بدون تاثیرات مضر، جایگزین مناسبی برای جراحی‌هایی از جمله لیپوساکشن است كه برخی افراد برای لاغر شدن انجام می‌دهند.»

برانتون، گفت خطرات چاقی علاوه بر سلامتی ، تاثیرات جدی روانشناختی مانند افسردگی، از دست دادن اعتماد به نفس، اختلالات در مصرف غذا و همچنین قرار گرفتن در معرض آزار و اذیت دیگران را به همراه دارد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy