Tuesday, Jul 6, 2021

صفحه نخست » جمهوری اسلامی وعده تأمین برق مناطق جنوبی عراق را داد

elec_066021.jpgرادیو زمانه - در حالی‌که شهرهای ایران با مشکل قطع مداوم برق روبه‌رو هستند، وزارت برق عراق اعلام کرد که با ایران درباره افزایش صادرات گاز و ازسرگیری صادرات برق به توافق‌هایی دست یافته است. در بیانیه رسمی وزارت برق عراق گفته‌شده که عادل کریم، معاون تولید وزارت برق عراق با موسی علیزاده، کاردار جمهوری اسلامی ایران در بغداد دیدار کرده و در این دیدار علیزاده گفته است ایران آماده افزایش صادرات گاز و ازسرگیری صادرات برق و راه‌اندازی خط برق «کرخه ـ عماره» است تا تأمین برق مناطق جنوبی عراق به ثبات برسد.

معاون وزیر برق عراق نیز گفت در روزهای اخیر شبکه‌ها و دکل‌های برق عراق با حملات خرابکارانه روبه‌رو شده که باعث قطع برق در برخی مناطق کشور شده است. نشریه رسمی عراق در گزارشی درباره علل افزایش قطع برق به نقل از یک مقام حکومتی در استان دیالی خبر داد که ایران به دلایل نامعلوم صادرات برق از خط ۴۰۰ کیلوواتی دیالی ـ مرساد و خط ۱۵۰ کیلوواتی خانقین ـ سرپل‌ذهاب را ناگهان قطع کرده است.

هم ایران و هم عراق با مشکل برق مواجه‌اند. در روزهای اخیر با قطع برق در شهرهای ایران مردم شعارهایی علیه مسئولان حکومتی و شخص علی خامنه‌ای سر دادند. در عراق نیز اعتراضات خیابانی علیه کمبود برق در گرمای شدید صورت گرفت. نیروگاه‌های ایران توان تولید بیش از ۵۵ هزار مگاوات را ندارند. استخراج رمزارزها و صدور برق به عراق نیاز ایران را به ۶۶ هزار مگاوات رسانده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy