Saturday, Jul 10, 2021

صفحه نخست » یک زن ایرانی مظنون به توطئه علیه اهداف اسرائیل در فرودگاه بروکسل بازداشت شد

airport_061021.jpgصدای آمریکا - رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند پرواز حامل یک زن ایرانی‌ شرکت «قطر ایرویز»، مجبور به بازگشت به فرودگاه بروکسل شد.

به گزارش نشریه آنلاین «تایمز اسرائیل» و به نقل از دیگر رسانه‌های اسرائيل در روز جمعه، این واقعه روز پنج‌شنبه ١٨ تیر ماه و زمانی آغاز شد که یک چمدان مشکوک در فرودگاه توسط «نیروهای امنیتی اسرائیل» کشف و به مقامات فدرال بلژیک تحویل داده شد.

به دنبال یافتن این چمدان، دو سالن عزیمت مسافران و یک ساختمان در همان نزدیکی که جهت واکسیناسیون عمومی استفاده می‌شد، تخلیه شدند.

پس از تحقیقات مقامات امنیتی بلژیکی، معلوم شد چمدان متعلق به یک زن ایرانی در پروازی به مقصد دوحه است که دستور بازگشت هواپیما به بروکسل صادر شد.

رسانه‌های اسرائیلی این گمانه‌زنی را به نقل از مقام‌های اسرائیلی منتشر کرده‌اند که با توجه به نزدیکی این چمدان به محل پذیرش مسافران یک پرواز به مقصد اسرائیل، این اقدام احتمالا آزمایش اقدامات امنیتی هواپیمایی اسرائیل توسط ایران بوده است.

در همین زمین:

رادیو اسرائیل نوشت، یک زن ایرانی که چمدانی مشکوک را در فرودگاه بروکسل رها کرده بود، به ظن جمع آوری اطلاعات مربوط به پروتکل‌های امنیتی مربوط به شرکت هواپیمایی اسرائیلی «ال آل» و کارکنان آن، بازداشت شد.

به گزارش پایگاه خبری وای نت، یک مأمور امنیتی که برای خط هوایی «ال آل» اسرائیل کار می‌کند، روز پنج‌شنبه، ۱۷ تیرماه، یک چمدان با ظاهری مشکوک در فرودگاه بروکسل پیدا کرد که در بخش مسافران اسرائیلی فرودگاه به جا مانده بود.

پس از این کشف، دو سالن مسافران فرودگاه و همچنین یک محوطه مجاور آن که به عنوان محل واکسیناسیون کووید-۱۹ در نظر گرفته شده، برای حدود یک ساعت تخلیه شدند. رسانه‌های محلی گزارش دادند که مشخص نیست چرا مقامات فرودگاه تصمیم به تخلیه این مکان‌ها گرفتند زیرا یافتن چمدان بدون صاحب در فرودگاه امری غیرمعمول نیست. در پاسخ، سخنگوی پلیس محلی به رسانه ها گفت که آنها "نمی‌خواستند ریسک کنند."

تحقیقات ماموران منجر به پیدا کردن صاحب چمدان شد. او زنی ایرانی تبار است که در پایتخت بلژیک اقامت دارد و با پرواز قطر ایرویز در حال سفر به به دوحه بود.

پلیس بلژیک دستور بازگشت هواپیما به بروکسل را صادر کرد و این زن از هواپیما خارج و دستگیر شد.

با بازرسی از چمدان، هیچ ماده منفجره‌ای در آن یافت نشد، و تنها چند بسته ژل ضدعفونی کننده دست پیدا شد.

به گفته منابع در تیم امنیتی ال آل در بروکسل، این، تلاش رژیم ایران برای آزمایش پروتکل‌های امنیتی در فرودگاه و به دست آوردن اطلاعاتی درباره رفتار کارکنان امنیتی ال آل بود. آنها از مأمور امنیتی ال آل برای اقدام با خونسردی و جلوگیری از حمله در آینده، تمجید کردند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy