Saturday, Jul 10, 2021

صفحه نخست » پیام جنجالی خواننده مشهور عرب: لبنان را از اشغال ایران در آورید

ellisa_061021.jpgالیسا خواننده سرشناس لبنانی: لبنان را از اشغال ایران درآورید

نفیسه کوهنورد - بی‌بی‌سی

"لبنان را از اشغال ايران دربياوريد" اين جمله اليسا يكى از مشهورترين خواننده‌هاى زن لبنان جنجال برانگيز شده و واكنشهاى بسيارى به دنبال داشته است.

او اين جمله را در حساب شخصى‌اش در تويیتر نوشته كه بيش از ١٥ ميليون فالوئر دارد و توييت او تا كنون بيش از هزار بار بازنشر شده.

بعضى او را شجاع خوانده‌اند و از او به خاطر "گفته‌هاى صريحش عليه ايران و حزب الله لبنان" تشكر كرده‌اند. در مقابل برخى ديگر او را متهم كرده‌اند كه با عربستان و آمريكا هم صدا شده و با انتشار عكسهايى از ديدار اخير سفراى آمريكا و فرانسه در بيروت كه براى نشستى سه گانه درباره وضعيت لبنان و گره كور تشكيل دولت اين كشور به عربستان سعودى سفر كرده بودند، به طعنه نوشته اند "درست است! اشغال ايرانى". در اين نشست سه گانه نماينده‌اى از لبنان حضور نداشت.

خانم اليسا مسيحى است و از پدرى لبنانى و مادرى سوريه اى بدنيا آمده و بزرگ شده دره بقاع لبنان از مناطق تحت كنترل حزب الله است.

ellisa.jpg

او كه تحصيل كرده علوم سياسى است، از طرفداران "حزب نيروهاى لبنانى" يا "القوات البنانيه" از احزاب ضد حزب الله و بشار اسد رييس جمهورى سوريه به شمار مى رود.

خانم اليسا ماه قبل براى اولين بار در شهر جده عربستان سعودى كنسرت برگزار كرد كه با استقبال بسيارى مواجه شد.

در ماههاى اخير بحث "تحت اشغال بودن لبنان از سوى ايران توسط نفوذش بر حزب الله" به طور گسترده اى در شبكه هاى تلويزيونى لبنانى ضد حزب الله مطرح است و گروهى ايران را مقصر ادامه وضعيت بغرنج اقتصادى در اين كشور مى دانند.

لبنان با شديدترين بحران اقتصادى اش از زمان جنگ داخلى در اين كشور دست و پنجه نرم مى كند و ليره لبنانى در دو سال گذشته بيش از ٨٥ درصد ارزش خود را در برابر دلار از دست داده.

يكى از شرطهاى اصلى آمريكا و متحدانش براى كمک به لبنان برای خروج اين وضعيت، انجام اصلاحات سياسى و اقتصادى است كه بخش مهمى از آن به محدود كردن حزب الله و گرفتن سلاح از اين گروه برمى گردد. خواسته اى كه به نظر ميسر نيست و براى همين برخى اين گروه و ايران را مانع اصلى بر سر كمكهاى بين المللى مى بينند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy