Tuesday, Jul 13, 2021

صفحه نخست » رویترز: خامنه‌ای به وسیلۀ طائب از شبه نظامیان عراق خواسته که حملات‌شان را علیه نیروهای آمریکایی تشدید کنند

taeb.jpg رادیو بین‌المللی فرانسه - ناصر اعتمادی - رویترز به نقل از دو منبع آگاه عراقی و یک منبع امنیتی در بغداد خبر داد که علی خامنه‌ای، رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، حسین طائب را به عراق فرستاده تا به شبه نظامیان شیعه این کشور بگوید که حملات خود را علیه نیروهای آمریکایی و تا خروج کامل آنان از عراق تشدید کنند.

رویترز افزوده است: پس از آنکه اسماعیل قاآنی، فرماندۀ نیروی قدس در انتقال و به کرسی نشاندن این پیام در نزد شبه نظامیان شیعه عراق ناکام ماند، علی خامنه‌ای رئیس سازمان اطلاعات سپاه، حسین طائب را مأمور انتقال این پیام به گروه‌های شبه نظامی شیعه عراق کرد. رویترز سپس افزوده است که این اقدام‌ها نشان می‌دهد که پس از قتل قاسم سلیمانی توسط آمریکا خامنه‌ای از این پس شخصاً در امور عراق دخالت می‌کند.

مطالب بیشتر در سایت رادیو بین‌المللی فرانسه

به نوشتۀ رویترز ملاقات طائب با فرماندهان شبه نظامیان شیعه عراقی هفتۀ گذشته در بغداد صورت گرفت و طی آن رئیس سازمان اطلاعات سپاه ضمن انتقال پیام علی خامنه‌ای از گروه‌های شبه نظامی عراق خواست که در عملیات تلافی‌جویانه‌شان علیه نیروهای آمریکایی خیلی افراط نکنند به طوری که اقدام‌هایشان به بروز تنش‌های شدید میان آمریکا و ایران منجر شود. با این حال، حسین طائب از شبه نظامیان عراقی خواسته است که دامنۀ حملات خود را به نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه نیز گسترش دهند. در هفته‌های گذشته شبه نظامیان شیعه عراقی پایگاه‌ها و مواضع نیروهای آمریکایی در عراق را به وسیلۀ پهپادهای حامل مواد انفجاری آماج حمله قرار دادند و برای انجام این حملات سپاه پاسداران نقشۀ هوایی اهداف آمریکایی در عراق و سوریه را در اختیار شبه نظامیان شیعه عراقی قرار داد.

یک مقام دولت عراق به رویترز گفته است که حکومت ایران قصد دارد با استفاده از متحدانش در عراق، دولت آمریکا را وادار کند که با پذیرش شروط تهران به برجام بازگردد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy