Thursday, Jul 15, 2021

صفحه نخست » هشدار یک مرجع تقلید قم به جمهوری اسلامی

golpayegani_061521.jpgرادیو بین المللی فرانسه - لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید شیعه در قم به دولت‌ها به ویژه دولت جمهوری اسلامی ایران هشدار داده تا به طالبان «اعتماد» نکنند.

صافی گلپایگانی در پیامی که در این زمینه صادر کرد، نوشت: «اعتماد به گروهی که سابقه شرارت و قتل و آدمکشی آنان بر همه جهانیان روشن است اشتباه بزرگ و غیر قابل جبرانی است.»

او ادامه داد: «به همه دولت‌ها و مراکز بین المللی به ویژه سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی و دولت جمهوری اسلامی ایران، هشدار می‌دهم که نسبت به این وحشی‌گری‌ها و شهادت تعداد زیادی از مظلومین در افغانستان و آواره‌گشتن هزاران نفر از مردم؛ اعم از زن و مرد، پیر و جوان و کودک، واکنش جدّی نشان دهند تا جلوی تجاوزها گرفته شود.»

همزمان با خروج نیروهای آمریکایی در افغانستان، طالبان توانسته بخش‌های بیشتری از این کشور از جمله پایگاه‌های مرزی افغانستان را تصرف کند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

در ماه‌های اخیر بحث درباره رابطه جمهوری اسلامی با طالبان در ایران افزایش یافته، اما این اولین بار است که یکی از مراجع قم در این باره اظهارنظر می‌کند.

صافی گفت: «سکوت امروز» در این زمینه، «موجب پشیمانی و ندامت در آینده است.»

پیشتر روزنامه «جمهوری اسلامی» چاپ تهران نیز خطاب به مدافعان ایرانی طالبان نوشته بود که اعتماد به این گروه «خوشبینی خطرناک» است.

طالبان بیش از دو دهه پیش با حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی در مزار شریف چند دیپلمات ایرانی را به قتل رساند.

به تازگی جورج بوش رئیس جمهوری پیشین آمریکا خروج نیروهای این کشور از افغانستان را محکوم کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy