Thursday, Jul 15, 2021

صفحه نخست » اطلاعیه‌ سازمانهای جبهه ملی ایران در اروپا به مناسبت درگذشت خسرو سیف دبیر حزب ملت ایران

seif.jpgبا دریغ و اندوه بسیار از درگذشت خسرو سیف مبارز دیرین نهضت ملی ایران و دبیر حزب ملت ایران آگاهی یافتیم.
خسرو سیف از آغاز جوانی، در گرماگرم جنبش ملی شدن صنعت نفت ایران و دوران اوج نهضت ملی به رهبری دکتر مصدق با پیوستن به حزب ملت ایران با مبارزان این نهضت پیوندی استوار برقرارکرده بود که تا پایان عمر همه‌ی فرازونشیب‌های زندگی او را رقم زد. او در کنار داریوش فروهر بنیادگذار حزب ملت ایران، در تمام طول زندگی خود یکی از پیروان وفادار دکتر مصدق بود و با حشرونشر با سران نهضت ملی، چه در دوران‌های آزادی و چه دورانهای زندان، توشه‌ای از درسها و تجارب پربها اندوخته بود.

سیف در دوران تشکیل و تأسیس رسمی سازمانهای جبهه ملی ایران در اروپا، در ابتدای سالهای۴۰ ــ ۶۰ میلادی ـ، با استفاده از اقامتی در اروپا در کنگره‌ی بزرگ تأسیس این سازمان، کنگره‌ی ویسبادن نیز به عنوان ناظری علاقمند از داخل کشور حضور داشت. او هیچگاه آن پیوند سیاسی و عاطفی را که از این راه با بنیادگذاران سازمان ما برقرارشده بود فراموش نکرد و در طی سفرهای سالهای اخیر خود نیز با استفاده از هر امکانی به دیدار این بخش از یاران قدیمی می‌شتافت تا، ضمن تجدید عهد، بر سر مسائل جاری نهضت ملی و روابط سازمانهای آن تبادل نظرکند.
فقدان این ایرانی ایراندوست و غیرتمند برای نهضت ملی ایران ضایعه‌ای جبران ناپذیر است.
سازمانهای جبهه ملی ایران در اروپا این ضایعه‌ی دردناک را به خانواده‌ی خسرو سیف، به همه‌ی دوستداران او، به یاران سیاسی وی در نهضت ملی ایران و به همه‌ی ملت ایران صمیمانه تسلیت می‌گوید.


چهارشنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۰
سازمانهای جبهه ملی ایران در اروپا



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy