Friday, Jul 16, 2021

صفحه نخست » پدر پویا بختیاری: با چشم‌بند و بدون اطلاع قبلی مرا به دادگاه بردند و به زندان و تبعید محکوم کردند!

bakhtiari.jpg کیهان لندن - منوچهر بختیاری پدر پویا بختیاری از کشته‌شدگان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ در یک دادگاه فراقانونی و محروم از حق داشتن وکیل مدافع، به ۳ سال و شش ماه زندان، ۲ سال و شش ماه تبعید و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده است.

منوچهر بختیاری پدر پویا بختیاری که در اعتراضات سراسری آبان‌ماه ۱۳۹۸ با شلیک گلوله به سرش کشته شد، در یک فایل صوتی در گفتگوی تلفنی‌ با همسرش از ندامتگاه مرکزی کرج اعلام کرد که از سوی دستگاه‌ قضایی جمهوری اسلامی به «۳ سال و شش ماه زندان»، «۲ سال و شش ماه تبعید» و «۲ سال ممنوعیت خروج» از ایران محکوم شده است.

پدر پویا در این فایل صوتی گفته است نظام اختناق و سرکوبگر جمهوری اسلامی بجای همدردی با پدر یک داغدیده او را به زندان محکوم می‌کند.

این پدر دادخواه می‌گوید، حتا از برگزاری دادگاه نیز خبر نداشته و به همین دلیل از داشتن وکیل نیز محروم بوده است. او توضیح داده که با چشم‌بند او را از ندامتگاه زندان کرج به دادگاه منتقل کردند و وقتی او به عدم اطلاع از برگزاری دادگاه و نداشتن وکیل اعتراض کرده، قاضی مدعی شده که به بازداشتگاه تشکیل دادگاه را اعلام کرده‌اند ولی آنها اطلاع‌رسانی نکرده‌اند!

مطالب بیشتر در کیهان لندن

منوچهر بختیاری که ۷۵ روز امکان تماس تلفنی با خانواده‌اش را نداشته در این فایل صوتی گفته که تنها اجازه یک گفتگوی کوتاه با مادرش پیدا کرده و اجازه تماس با همسرش را تا مدت‌ها به او نداده‌اند. تماس با مادرش نیز از قرار معلوم پس از آن بود که این مادربزرگ سوگوار و مادر رنجدیده در یک ویدئو با اصرار از نهادهای مسئول خواست که به او خبر بدهند پسرش، منوچهر بختیاری، در کجاست و چه وضعیتی دارد.

از وضعیت سلامت و محل نگهداری منوچهر بختیاری از نهم اردیبهشت‌ماه امسال که توسط نیروهای امنیتی با ضرب‌ و جرح در خانه‌ی خود بازداشت شد، تا زمان انتشار گفتگوی تلفنی اخیر، خبری منتشر نشده بود.

پدر پویا بختیاری در این فایل صوتی، حکم صادر شده توسط دادگاه را «ناعادلانه» خوانده و گفته است که «به جرم دادخواهی» از خون فرزند بی‌گناهش به زندان، تبعید و ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده است.

او همچنین تأکید کرد که حکم صادر شده را قبول ندارد، چرا که «طرف دعوی من نظام جمهوری اسلامی است و قوه‌ قضاییه جزو ارکان نظام است و قاضی حقوق‌بگیر نظام است و قاضی حق و صلاحیت رسیدگی به پرونده مرا ندارد. نظام جمهوری اسلامی، نظام اختناق، سرکوبگر، مزدور و تبهکار است که یک پدر داغدیده را به شش سال زندان محکوم می‌کند و اینها از عدالت علی حرف می‌زنند».

پویا بختیاری جوان۲۷ ساله در تاریخ ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در مهرشهر کرج در جریان اعتراضات سراسری آبان ۱۳۹۸ با شلیک گلوله به سرش کشته شد. منوچهر بختیاری و خانواده‌ی وی به دلیل دادخواهی خون پویا تحت فشار و ارعاب قرار گرفته‌اند و خود وی بارها دستگیر و زندانی شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy