Friday, Jul 16, 2021

صفحه نخست » واکنش خجالت آور ظریف به ادعای ربایش مسیح علی‌نژاد

zarif_061621.jpgوزیر خارجه ایران طرح ربایش مسیح علی‌نژاد را به ترور رهبران در ونزوئلا و هائیتی مرتبط کرد

رادیو زمانه - محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران جمعه ۲۵ تیر با انتشار پیامی در توییتر در واکنش به طرح ربایش مسیح علی‌نژاد بدون نام بردن از این روزنامه‌نگار منتقد نوشت: «افراد مسلح وابسته به آمریکا برای ترور رهبران در ونزوئلا و هائیتی در خاک آمریکا طرح‌ریزی می‌کنند، در حالی که دولت آمریکا فعالانه روابط مجرمانه خود را با متهم کردن دیگران به عملیاتِ آدم‌ربایی که به وضوح مضحک و کودکانه طراحی شده، مخفی می‌کند.»

وزارت دادگستری آمریکا دو روز قبل در بیانیه‌ای اعلام کرد یک تیم چهار نفره وابسته به دستگاه‌ اطلاعاتی ایران تلاش کرده است مسیح علی‌نژاد را از نیویورک برباید ولی این برنامه‌ریزی خنثی شده. بر اساس این بیانیه، علیرضا شوارقی فراهانی ۵۰ ساله، محمود خاضعین ۴۲ ساله، کیا صادقی ۳۵ ساله و امید نوری ۴۵ ساله همگی شهروند ایران متهم شده‌اند که قصد داشتند با ربودن مسیح علی‌نژاد، او را به ایران منتقل کنند تا در دادگاهی در ایران محاکمه شود.

این چهار نفر اکنون در ایران به سر می‌برند. همجنین نیلوفر بهادری‌فر معروف به نلی بهادری‌فر که ساکن کالیفرنیا است به همدستی با این افراد متهم شده است. ظریف در پایان توییت خود تاکید کرده: «پیش از متهم کردن دیگران به وضعیت خودتان بپردازید.» ظریف در ماجرای انهدام هواپیمای اوکراینی با دو موشک سپاه پاسداران نیز با انتشار توییت‌های مشابهی هرگونه دست داشتن سپاه در این حادثه را تکذیب کرد اما بعدا اعلام کرد که زیر فشار قرار گرفته بوده است.

***

یادآوری به آقای ظریف، حتی اگر حرف شما درست باشد، ایران در این میان تنها کشوری است که شهروندان خود را برای گروگانگیری و ترور نشانه میگیرد.

توطئه ربایش علی‌نژاد: آخرین تلاش‌ ظریف برای مبرا کردن جمهوری اسلامی

رادیو بین المللی فرانسه - محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، که آخرین روزهای مسئولیت خود در این مقام را می‌گذراند، روز جمعه بدون ذکر نام مسیح علی‌نژاد، در توئیتی به افشای طرح توطئه ربایش این روزنامه‌نگار ایرانی ساکن آمریکا واکنش نشان داد و آن را «نمایش اتهام‌زنی» توصیف کرد. ظریف به دلیل تلاش‌هایش برای مبرا کردن جمهوری اسلامی از اتهام‌های مختلف، از سوی مخالفان جمهوری اسلامی به «ماله‌کش اعظم» معروف است.

ظریف در توییتر نوشت: «افراد مسلح وابسته به ایالات متحده نقشه هایی را درون خاک ایالات متحده طراحی میکنند تا رهبران را در هائیتی و ونزوئلا ترور کنند، آنهم در حالیکه دولت آمریکا مشغول پوشاندن روابط مجرمانه‌اش، از طریق اتهام‌زنی به دیگران در خصوص یک عملیات به وضوح بچه‌گانه و مضحک ربایش است.»

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی افزود: «قبل از اینکه چنین نمایش اتهام زنی راه بیاندازید، امورات خود را مرتب کنید.»

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

وزارت دادگستری آمریکا روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد دستگاه‌ اطلاعاتی ایران تلاش کرده است یک روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر را از نیویورک برباید.

نام این روزنامه‌نگار در بیانیه وزارت دادگستری آمریکا اعلام نشد، اما مسیح علی‌نژاد اعلام کرد که او هدف این تلاش برای آدم‌ربایی بوده است.

پس از انتشار این خبر که واکنش‌های بسیاری در پی داشت، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، از ذکر نام مسیح علی‌نژاد خودداری کرد و دست داشتن چهار مأمور اطلاعاتی ایران در توطئۀ ربودن مسیح علی‌نژاد "مضحک" و "فاقد ارزش پاسخگویی" خواند.

این در حالی است که کاخ سفید واشنگتن دسیسۀ سرویس‌های اطلاعاتی ایران را برای ربودن مسیح علینژاد قویاً محکوم کرد و خود مسیح علینژاد از دولت‌های غربی به ویژه دولت جو بایدن خواست قاطعانه در برابر حکومت تهران موضعگیری کند.

منصور فرهنگ، تحلیلگر مسائل سیاسی در آمریکا روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با بخش فارسی رادیو بین‌المللی فرانسه، گفت این اقدامات جمهوری اسلامی در تشدید بی اعتمادی به رژیم ایران در افکار عمومی جهان از جمله آمریکا موثر است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy