Monday, Jul 19, 2021

صفحه نخست » واکنش رئیس قوه قضائیه جدید به ناآرامی‌های خوزستان

egehei.jpg رادیو بین‌المللی فرانسه - ناصر اعتمادی - غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوۀ قضائیه جمهوری اسلامی ایران، از مردم خوزستان خواست "اجازه ندهند که دشمنان از مطالبات به حق آنها سوءاستفاده کنند. " او مدعی شد که آمریکا و اسرائیل می‌کوشند در اعتراض‌های جاری مردم خوزستان نفوذ و با تحریک مردم در کشور ناآرامی ایجاد کنند.

محسنی اژه‌ای گفت: "در رأس تلاش‌های مذبوحانه‌ای که صورت می‌گیرد آمریکا و اسرائیل قرار دارند. " به گفتۀ رئیس قوۀ قضائیه جمهوری اسلامی، "آمریکا برای تحریک مردم عملیات روانی سنگینی طراحی کرده" و در کنار اسرائیل "امروز داعیه دار حمایت از مردم شده‌اند. "

محسنی اژه‌ای ابراز اطمینان کرد که "مردم هوشیارند" و "قطعاً اجازه نمی‌دهند بدخواهان در صفوف آنها رخنه کنند. " اژه‌ای از نیروهای امنیتی خواست که "مراقب باشند تا برخی افراد ناخواسته فریب عوامل دشمن را نخورده و در دام آنها نیافتند. "

مطالب بیشتر در سایت رادیو بین‌المللی فرانسه

اژه‌ای علاوه بر مردم از مسئولان حکومت اسلامی نیز خواست که "مراقب و مواظب باشند تا ناخواسته در زمین دشمن بازی نکنند. "

در اظهاراتی مشابه آیت الله عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان به نمایندگی از خوزستان، گفت: "فرصت فتنه انگیزی را در زمینۀ مشکلات آب و همچنین سایر مشکلات باید از دشمن گرفت. "

اژه‌ای همچنین در سخنان امروز خود نسبت به گرانی اقلام خوراکی در وضعیت بحرانی کنونی کشور ابراز نگرانی کرد و تشدید گرانی را به "سودجویی افراد فرصت طلب" در بازار نسبت داد. اژه‌ای از سازمان تعزیرات اسلامی و دادستانی خواست که از تشدید گرانی‌ها جلوگیری و با برخورد "سریع و قاطع با اقدام‌های مجرمانه" "هر چه سریعتر از نابسمانی‌ها و گرانی افسارگسیخته جلوگیری" کنند.

محسنی اژه‌ای تلویحاً نسبت به پی آمدهای فساد و ناکارآمدی در دستگاه قضائی و ادارات دولتی نیز هشدار داد. او گفت: "یکی از وظایف اصلی حراست‌ها برخورد با عوامل معطل ماندن مردم در ادارات و کسانی است که چوب لای چرخ می‌گذارند و یا خدمات‌شان با فساد همراه است. " اژه‌ای تأکید کرد: "نباید اجازه دهیم مردم حالا که با مشکلات دیگر روبرو هستند، در پیچ و خم اداری دستگاه‌ها، نهادها و مؤسسات عمومی هم معطل شوند. "

محسنی اژه‌ای در جای دیگری از سخنانش از "شناسایی و بازداشت نوزده نفر از عناصر فاسد و کارچاق‌کن در تهران اعم از پانزده وکیل و چند کارمند دادگستری" خبرد داد. در حضور او حجت الاسلام علی عبداللهی، رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، از دستگیری ۴۱ نفر از تاریخ ۱۹ تیرماه سال جاری شامل ۱۷ وکیل، ۱۳ کارمند [دادگستری] و تعدادی کارچاق کن در تهران و سایر شهرستان‌های کشور خبر داد"

اژه‌ای همچنین تلویحاً نسبت به شیوع گونۀ "دلتا"ی بیماری کرونا در زندان‌های کشور ابراز نگرانی کرد و خواستار تسریع واکسیناسیون در بین زندانیان و کارکنان امور بهداشتی زندان‌ها شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy