Tuesday, Jul 20, 2021

صفحه نخست » گفت‌وگوی وزیر خارجه امریکا با مسیح علی‌نژاد

arab19.jpgالعربیه - آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، عصر دوشنبه 28 تیر، در یک تماس تلفنی با مسیح‌علی‌نژاد، روزنامه‌نگار ایرانی-آمریکایی که جمهوری اسلامی قصد ربودن او را در خاک آمریکا داشت اعلام کرد، ما تلاش‌ها برای تهدید یا ساکت کردن صدای روزنامه‌نگاران را تحمل نمی‌کنیم.

اخیرا یک دادگاه فدرال آمریکا در نیویورک، چهار شهروند ایرانی با نام‌های علیرضا فراهانی، محمود خاضعین، کیا صادقی و امید نوری را متهم به ربودن یک روزنامه و فعال حقوق بشر کرد که دست‌کم از خرداد سال گذشته در حال برنامه‌ریزی برای ربودن علی‌نژاد و انتقال او به ایران از مسیر ونزوئلا بودند.

وزیر خارجه آمریکا در توییتی به تماس تلفنی 15 دقیقه‌ای خود با مسیح علی‌نژاد اشاره کرد و با تحسین تلاش‌های شجاعانه این روزنامه‌نگار نوشت: «من تایید کردم که ایالات متحده همیشه از کار روزنامه‌نگاران مستقل در سراسر جهان پشتیبانی خواهد کرد. ما تلاش‌ها برای ترساندن و یا خاموش کردن صدای آن‌ها را تحمل نخواهیم کرد.»

علی‌نژاد در پاسخ به قول پیگیری بلینکن عنوان کرد: «جمهوری اسلامی تهدیدی برای همه است، همین حالا در خوزستان چند جوان معترض را به خاطر آب کشتند. صدای مردمی را بشنوید که علیه کل این رژیم‌ هستند. این رژیم نرمال نیست.»



masih.jpgاو در ادامه با اشاره به کشته‌شدگان آبان 96 و هواپیمای اوکراینی گفت: «‌رژیم ایران از صدای مردم ایران خصوصا خانواده‌های کشته شدگان وحشت دارد. 1500 نفر را در آبان و 176 مسافر هواپیما را با موشک کشتند. به خانواده‌های‌ آنها گفتند حرف بزنید شما را هم می‌کشیم. نمی‌توانید فقط با این رژیمی مذاکره کنید اما صدای این مردم را به رسمیت نشناسید.»

این روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر با تشکر از وزیر خارجه آمریکا برای این تماس و تلاش‌های اف‌بی‌ای اضافه کرد: «موضوع فقط من نیستم، همین الان شهروندان آمریکایی، سوئدی، آلمانی، فرانسوی ‌و بریتانیایی گروگان رژیم هستند. با اروپا متحد شوید و در برابر حکومتی که گروگان‌گیری و‌آدم‌ربایی و قتل می‌کند اقدام جدی کنید.»

علی‌نژاد از خواست مردم ایران برای صلح با آمریکا و برداشتن تنها مانع این راه یعنی جمهوری اسلامی صحبت کرد: «اطراف شما آدم‌هایی هستند که رابطه قوی با ظریف و روحانی دارند اما شما باید صدای گروهای مختلف سیاسی و خصوصا فعالان حقوق بشر و نیز مادران دادخواهی را که با ویدیو از دل ایران علیه کل رژیم حرف می‌زنند بشنوید. مردم ایران گروگان یک حکومتی هستند که کشتار می‌کنند.»

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

او در پایان به آزار و اذیت‌های رژیم ایران برای خانواده و برادرش نیز اشاره کرد و گفت این تهدید‌ها و آزارها باعث نمی‌شود عقب نشینی کنم و مردم ایران نیز کوتاه نمی‌آیند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy