Wednesday, Jul 21, 2021

صفحه نخست » هفتمین شب اعتراضات + دادستانی خوزستان تهدید کرد

seventhday_062021.jpgبی بی سی - گزارش شهروند-خبرنگاران از استان خوزستان ایران حاکی از تظاهرات در شهرهای مختلف از جمله سوسنگرد، مسجد سلیمان، الهایی، بهبهان، دزفول و بروز درگیری‌هایی در برخی از این نقاط است. گزارش‌ها حاکی از استقرار نیروهای ضدشورش در شهرهای سوسنگرد و ایذه است و کاربران شبکه‌های اجتماعی و شاهدان عینی گفته‌اند که اینترنت در شهرهای محور اعتراض‌ها قطع است.

گزارش شده اعتراض به بی‌آبی در روز هفتم به استان اصفهان هم کشیده شده است. در تصاویری که گفته می‌شود مربوط به یزدانشهر در اصفهان است مردم فریاد می‌زنند "خوزستان حمایتت می‌کنیم."

همزمان عصر چهارشنبه ۳۰ تیر ماه دادستانی خوزستان به معترضان هشدار داده که به گفته این نهاد قضایی صف خود را از "ضد انقلاب" جدا کنند و اجازه ندهند که "گروه‌های وابسته به بیگانگان امنیت و آرامش خوزستان را به مخاطره اندازند."

دادستانی خوزستان امشب تهدید کرده که ‌با ایجاد هرگونه ناامنی و بی‌ثباتی و اخلال در نظم عمومی قاطعانه مقابله" می‌کند و با "شدت هرچه تمام‌تر" برخورد می‌کند.

شعارهای تظاهرکنندگان درباره بی‌آبی در خوزستان و درخواست رسیدگی به مشکلات مردم منطقه بوده است.

اظهارات ضد و نقیض مقام‌ها درباره اعتراض‌های خوزستان ادامه دارد. در حالی که بسیاری از مقام‌ها بر ضرورت حل مشکلات مردم و کشاورزان منطقه تاکید دارند، شماری اعتراض‌های خیابانی را "اغتشاش" می‌خوانند.

علی فرهمندپور، فرماندار دزفول به ایرنا گفته "این اغتشاشات به هیچ وجه ربطی به آب کشاورزی ندارد" و به گفته او "اغتشاشگران افرادی فرصت‌طلب هستند که با فراخوان ضدانقلاب وارد صحنه می‌شوند."

اینستاگرام رهبر ایران بعد از شش روز سکوت شبکه‌های خبری وابسته به دفتر او اظهارات پنج سال و نیم پیش او را منتشر کرده که در آن از مسئولان خواسته بود به مشکلات مردم ایران رسیدگی کنند.

آیت‌الله خامنه‌ای در چند شب گذشته و مخصوصا در تظاهرات دیشب خطاب شعارهای شماری از معترضان بوده است.

ایرنا امروز گزارش داده که پس از ۱۸ روز تنش آبی در شهرستان دشت آزادگان با رهاسازی آب از سد کرخه روز چهارشنبه آب به رفیع، بستان، سوسنگرد و برخی از نقاط این شهرستان رسید.

سوسنگرد در چند روز گذشته از شهرهای محور اعتراضات خوزستان بوده است.

در روز هفتم اعتراض خوزستانی‌ها به کم‌آبی، شماری از مردم در یزدانشهر اصفهان هم در حمایت از آنان تجمع کرده‌اند.

کانون صنفی معلمان تهران هم در بیانیه ای سرکوب معترضان به بحران آب را محکوم کرده است.

این کانون در بیانیه ای نوشت: "در حالیکه هنوز داغ‌های قربانیان آبان ۹۸ بر دل مادران و پدران شان تازه است؛ در حالیکه هر روز در نتیجه بی‌کفایتی مسئولان حکومتی، کرونا قربانیان بیشتری می گیرد و مردمان سیستان و بلوچستان در نتیجه فقدان ملزومات حداقلی درمانی؛ شاهد مرگ و میر گسترده عزیزانشان هستند؛ در حالیکه سایه سنگین فقر و فلاکت بر چهره میهن عزیزمان رنگ غم و سیاهی نشانده است."

در ادمه این بیانیه آمده است: "جوانانی دیگر از این سرزمین این بار در خوزستان به خاک می افتند و گلوله پاسخ مطالبه گری‌شان است. آن هم مطالبه حداقلی ترین نیاز انسانی یعنی آب. براستی کدام حکومت پاسخ تشنگی مردمان سرزمینش را با گلوله می‌دهد؟"



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy