Friday, Jul 23, 2021

صفحه نخست » اولین واکنش خامنه‌ای به اعتراضات خوزستان

kham_062321.jpgایران وایر - هشت روز پس از آغاز اعتراضات گسترده به بی آبی در خوزستان، علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی سرانجام به این رویداد‌ها واکنش نشان داد و از معترضان خواست مراقب «توطئه‌های دشمن» باشند.

خامنه‌ای که روز جمعه یکم مرداد پس از تزریق دومین واکسن کرونای خود سخن می‌گفت خود را همدرد مردم خوزستان معرفی کرد و اظهار کرد: «در روزهای اخیر یکی از نگرانی‌های واقعاً دردآور، مسئله آب خوزستان و مشکلات مردم بود.»

رهبر جمهوری اسلامی با ادعای اینکه به توصیه‌های او درباره خوزستان توجه نشده است ادامه داد: «اگر به توصیه‌هایی که نسبت به آب و فاضلاب خوزستان انجام شده بود توجه می‌شد، حالا مسلماً این اشکالات را نداشتیم. حالا همه دستگاه‌های مختلف،‌ دولتی و غیردولتی مشغول کار شدند. این کارها را با جدیت دنبال کنند. دولت بعد هم که خواهد آمد به این مسئله به جد بپردازد.»

علی خامنه‌ای همچنین گفت: «مردم ناراحتی خود را بروز دادند اما هیچ گله‌ای از آنها نمی‌توان داشت چراکه مسئله آب آن‌ هم در آن آب‌ و هوای گرم خوزستان مسئله کوچکی نیست.»

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

این اظهارات در شرایطی از سوی رهبر جمهوری اسلامی بیان می شود که وی فرمانده کل نیروهای نظامی جمهوری اسلامی است و بر اساس گزارش‌های متعدد این نیروها در خوزستان و دست‌کم یک استان دیگر ایران اقدام به تیراندازی به سوی معترضان کرده اند.

در جریان تظاهرات روزهای گذشته در چند شهر خوزستان از جمله ایذه معترضان شعار «مرگ بر خامنه‌ای» سر داده‌اند.

سازمان عفو بین‌الملل می‌گوید ماموران امنیتی جمهوری اسلامی در خوزستان به تیراندازی با فشنگ جنگی و تفنگ ساچمه‌ای متوسل شده و تاکنون دست‌کم هشت نفر در این استان کشته شده‌اند.

خامنه‌ای در پایان سخنانش به معترضان هشدار داده که «دشمن به دنبال آن است که از هر چیز علیه انقلاب و کشور و مصالح مردم استفاده کند، بنابراین باید مراقبت شود که بهانه‌ای به دست آن داده نشود.»

کارشناسان مستقل محیط زیست پروژه های سد سازی اجرا شده توسط قرارگاه خاتم‌النبیای سپاه پاسداران که تحت کنترل رهبر جمهوری اسلامی است را از دلایل اصلی بحران آب در خوزستان می‌دانند.

به گفته این کارشناسان تاکید رهبر جمهوری اسلامی بر خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی نیز، در حالی که منابع آبی ایران جوابگوی آن نیست، یکی دیگر از دلایل بحران کنونی آب در ایران است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy