Saturday, Jul 24, 2021

صفحه نخست » جو ملتهب و امنیتی، سفر مقامات کشوری و لشکری به خوزستان

amniati_062421.jpgیورونیوز - فضای شهرهای استان خوزستان در جنوب ایران در نهمین شب از ناآرامی ها ملتهب و امنیتی گزارش شد.

بنا به اعلام سازمان عفو بین الملل در جریان اعتراض ها به بی آبی در این استان تاکنون «دستکم هشت نفر» توسط نیروهای امنیتی کشته شده اند. شماری از مقامات کشوری و لشکری از جمله اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری ایران و حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران نیز به استان خوزستان سفر کرده اند.

با وجود اختلال گسترده در دسترسی به اینترنت در استان خوزستان جمعه شب تصاویری از تجمعات اعتراض آمیز در شهرهای ماهشهر و اهواز در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

از سوی دیگر گزارش های غیررسمی از بازداشت دهها نفر در شهرهای مختلف استان خوزستان حکایت دارد.

👈مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

جهانگیری: اجازه سوءاستفاده دشمنان را ندهید

معاون اول رئیس جمهوری ایران روز جمعه در نشستی با مقامات استان خوزستان و سران عشایر این استان شرکت کرد. اسحاق جهانگیری در این نشست از معترضان خواست اجازه «سوءاستفاده دشمنان» از مطالبات خود را ندهند. در مقابل سران عشایر و شیوخ خوزستان از «گفتاردرمانی» مقامات دولتی انتقاد کردند و خواستار اجرای وعده های مسئولان شدند.

فرمانده کل سپاه پاسداران نیز برای آنچه «بازدید از نحوه خدمات رسانی در روستاها و شهرهای درگیر با تنش آبی» عنوان شده است به استان خوزستان سفر کرده است. سلامی با اشاره به اینکه خوزستان نه تنها مهم که مقدس هم هست اعلام کرده مشابه سیل دو سال پیش تا انتهای رفع مشکل سپاه کنار مردم خوزستان است.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران روز شنبه ضمن اشاره به سفر معاون اولش به استان خوزستان گفت: «بخشی از مشکلات در این استان کم شده است و امیدواریم با حضور معاون اول و دیگر مسئولان بقیه مشکلات هم تخفیف یابد.»

وی در بخش دیگری از سخنانش دلیل مشکل خوزستان را کم آبی و بی آبی عنوان و تصریح کرد در صورت رها سازی آب از سدها در شرایط فعلی، مردم در اواخر شهریور و مهر برای کشت پایئزه و حتی آب آشامیدنی خود مجددا دچار مشکل خواهند شد.

میشل باشله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از مقامات ایران خواسته است تا به جای تلاش برای «سرکوب معترضان» به دنبال مقابله با بحران بی‌آبی در خوزستان باشند.

واکنش اصغر فرهادی به حوادث خوزستان: همچون تمام این سال‌ها با بازداشت و گلوله پاسخ داده می‌شود

گروهی از سینماگران ایران طی روزهای گذشته ضمن ابراز همدردی با مردم خوزستان خواستار توجه به مشکلات آنها شده بودند. اصغر فرهادی، کارگردان ایرانی برنده جایزه اسکار یکی از آخرین هنرمندانی است که به حوادث استان خوزستان واکنش نشان داده است.

او در صفحه اینستاگرام خود از همکارانش خواست به جای نصب بنر تبریک به او جملات یک مادر اهل سوسنگرد درباره مشکلات خوزستان را در سطح شهر تهران نصب کنند. اصغر فرهادی نوشته است که بار دیگر «فریاد اعتراض های به حق مردم به ستوه آمده از ظلم» با «بازداشت و گلوله» پاسخ داده می شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy