Saturday, Jul 24, 2021

صفحه نخست » افراد ناشناس عضو سپاه پاسداران را در خاش کشتند

sepah_062421.jpgرادیو زمانه - قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسدارن ایران شنبه دوم مرداد اعلام کرد چهار تن از نیروهایش در منطقه گونیک از توابع خاش در استان سیستان و بلوچستان کشته شده‌اند. روابط عمومی سپاه پاسداران مدعی شده است که این چهار تن در درگیری با «اشرار» کشته شده‌اند.

هویت هیچ یک از کشته‌شدگان تا به حال فاش نشده است. قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران که مرزهای شرقی ایران مستقر است اعلام کرده اخبار تکمیلی این واقعه را بعدا منتشر می‌کند. کمپین فعالان بلوچ اما در یک گزارش کوتاه هویت سه تن از کشته‌شدگان را محمد عمرزهی، نادر ریگی و حمید سهراب‌زهی اعلام کرد و نوشت: صبح دوم مرداد به یک خودرو نظامی متعلق به پایگاه بسیج نورآباد کاروندار از توابع خاش مورد تیراندازی افراد ناشناس قرار گرفت.

این سایت خبری که اخبار بلوچستان را پوشش می‌دهد سه تن از کشته‌شدگان را از اعضای پایگاه بسیج و یک تن دیگر که هنوز هویتش فاش نشده را پاسدار معرفی کرد. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این اقدام را نپذیرفته است. بلوچستان در جنوب شرق ایران در سال‌های اخیر محل درگیری نظامیان ایران به گروه‌های مسلح و افراد ناشناس بوده است. از اسفند سال گذشته که سوختبران بلوچ هدف تیراندازی ماموران مرزبانی قرار گرفتند، حملات پراکنده به پاسگاه‌ها و نظامیان جمهوری اسلامی در منطقه افزایش یافته است.

بر اساس گزارش کمپین فعالین بلوچ، در شامگاه جمعه اول مرداد افراد مسلح ناشناس همچنین به سمت خودروی هنگ مرزی جکیگور تیراندازی کردند که بر اثر آن یکی از نیروهای نظامی جمهوری اسلامی از ناحیه پا مجروح شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy