Tuesday, Jul 27, 2021

صفحه نخست » پاسخ کیمیا علیزاده به توهین‌های صداوسیما

Kimia.jpgاز همراه نشدن با صداوسیما متشکرم

ایران وایر - «کیمیا علیزاده» دختر تکواندوکار تیم پناهندگان المپیک، پس از کسب مقام چهارم رقابت‌های توکیو در پستی اینستاگرامی پس از یک سال سکوتش را شکست.

کیمیا علیزاده در ابتدای من خود به تمامی کسانی که او را «هم‌وطن» می‌نامند سلام کرد و نوشت که به خاک خشکیده خوزستان بوسه می‌زند.

گزارشگران سازمان صداوسیمای حکومتی ایران، پس از مبارزه خانم علیزاده با «ناهید کیانی»، از او با عنوان «بی‌وطن» یاد کردند.

کیمیا علیزاده نوشته اشت: «اشک‌هایم از دیدن ویدیوهایتان بند نمی‌آمد. خواستم بگویم در برابر محبت‌ها و موج همدلی‌تان در شبکه‌های اجتماعی، همیشه سر تعظیم فرود می‌آورم. قدردان حمایت‌های ورزشکاران، هنرمندان، پیشکسوتان و مربیانی هستم که مرا یکی از خودشان می‌دانند.»

او همچنین به دوست و هم‌بازی گذشته‌اش ناهید کیانی خسته نباشید گفته و نوشته است که می‌دانست او چه فشار سنگینی را در این مدت تحمل کرده بود.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

تنها زن ورزشکار ایرانی که سابقه کسب مدال در رقابت‌های المپیک را دارد از تمام رسانه‌هایی که به ادعای او «با جریان‌سازی غیراخلاقیِ صداوسیما» همراهی نکردند نیز تشکر کرده و نوشته است: «این‌ها همان مردانی هستند که سال‌هاست بلندگوی عادی‌سازی تبعیض جنسیتی شده‌اند. آخر آنها تحقیر زنانِ خود را در خانه کافی نمی‌دانند و در رسانه به اصطلاح ملی هم به زن‌ستیزی‌شان ادامه می‌دهند.»

کیمیا علیزاده، تکواندوکار جوان ایرانی که در المپیک ۲۰۲۰ توکیو زیر پرچم تیم پناهندگان حضور یافت، پس از مسابقه با ناهید کیانی، تکواندوکار تیم ملی ایران، مورد هجمه وسیع گزارشگران و مجریان صداوسیما قرار گرفت؛ در عین حال، بسیاری از مردم و چهره‌های شاخص شجاعت او را ستودند و برایش آرزوی موفقیت کردند.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

کیمیا علیزاده در جدیدترین پست اینستاگرامی خود، از «محبت‌ها» و «موج همدلی» با خود در شبکه‌های اجتماعی قدردانی کرده و گفته است که از تمام رسانه‌هایی که «با جریان‌سازی غیراخلاقی صداوسیما» همراهی نکردند، سپاسگزار است.

کیمیا علیزاده مجریان و گزارشگران تلویزیون را که در روزهای اخیر به او تاختند، «بلندگوی عادی‌سازی تبعیض جنسیتی» خواند و نوشت: «آن‌ها تحقیر زنان خود در خانه را کافی نمی‌دانند و در رسانه به اصطلاح ملی هم به زن‌ستیزی‌ خود ادامه می‌دهند.»

تکواندوکار جوان ایرانی به رویدادها و اعتراض‌های مردمی در خوزستان نیز واکنش نشان داد و گفت: «از راه دور بر خاک خوزستان بوسه می‌زنم که هر چه داریم از همان خاک خشکیده است.»

او به ناهید کیانی، تکواندوکار تیم ملی ایران که «فشار سنگینی را متحمل شد» هم خسته نباشید گفت و آرزو کرد به «موفقیت‌های بزرگ» دست یابد.

کیمیا علیزاده با بیان اینکه زن و فرزند ایران است، تاکید کرد که با مبارزه بزرگ شده است و به مبارزه ادامه خواهد داد.

کیمیا علیزاده در المپیک ریو ۲۰۱۶ نخستین مدال تاریخ زنان ایران در رقابت‌های المپیک را به دست آورد. او در آن زمان تنها ۱۸ سال داشت.

مجریان تلویزیون پس از رویارویی ناهید کیانی و کیمیا علیزاده در روز شنبه (سوم مرداد) در جریان رقابت‌های المپیک توکیو، هجمه‌ای را علیه کیمیا علیزاده شکل دادند و او را «بی‌وطن» نامیدند و مدعی شدند که با «پول مردم ایران» به موفقیت رسیده است.

عصبانیت صداوسیما از کیمیا علیزاده موجی از واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی را به همراه داشت و بسیاری از او حمایت کردند. گلشیفته فراهانی در یک پست اینستاگرامی با تقدیر از کیمیا علیزاده نوشت: «دختران ایران بی‌سرزمین نیستند، ما سرزمین یکدیگریم.» الناز شاکردوست نیز در یک استوری به این هجمه‌ها واکنش نشان داد و خطاب به کیمیا علیزاده گفت: «تا ابد دختر ایرانی.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy