Thursday, Jul 29, 2021

صفحه نخست » نتایج ایران در روز ششم المپیک؛ ورزشکار محبوب جمهوری اسلامی وارد می‌شود

haddadi2_062921.jpgایران وایر - روز ششم رقابت‌های المپیک توکیو امروز برگزار شد. کاروان المپیک ایران امروز تنها دو نماینده در این مسابقات داشت که هیچ یک به موفقیت چشم‌گیری نرسیدند.

در رشته قایقرانی، «نازنین ملایی» ملی‌پوش روئینگ ایران از ساعت ۶ و ۲۰ دقیقه بامداد در مرحله نیمه‌نهایی با حریفانی از آمریکا، اتریش، نیوزیلند، کانادا و بریتانیا رقابت کرد. دختر قایقران ایران با زمان ۷ دقیقه و ۴۵ ثانیه در رده ششم ایستاد شد و از راه‌یابی به فینال A این رقابت‌ها باز ماند.

در این گروه قایقرانان نیوزیلند، بریتانیا و اتریش اول تا سوم شدند و به فینال A رسیدند و نازنین ملایی به همراه سایر قایقرانان به فینال B راه یافتند.

مرحله نیمه‌نهایی در دو گروه برگزار می‌شود و نفرات اول تا سوم راهی فینال شده و نفرات بعدی نیز برای کسب یکی از جایگاه‌های ششم تا دوازدهم مسابقه خواهند داد.

به این ترتیب خانم ملایی، از سکو و مدال باز ماند.

در رشته تیراندازی، «هانیه رستمیان» که به همراه «صمد نیکخواه بهرامی»، یکی از پرچمداران ایران در مراسم افتتاحیه بود، در ماده تپانچه ۲۵ متر و در بخش دقت، با امتیاز ۲۸۹ در رده شانزدهم قرار گرفت.

رقابت بخش سرعت هم روز جمعه برگزار خواهد شد.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

کاروان ایران در روز هفتم المپیک، روز شلوغ‌تری را تجربه خواهد کرد. از مهم‌ترین اتفاقات، حضور «احسان حدادی» ورزشکار مورد علاقه نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی در این مسابقات است.

haddadi.jpgاحسان حدادی با سابقه نایب قهرمانی در رقابت‌های المپیک، مقابل ۱۵ رقیب خود در رشته پرتاب دیسک مبارزه می‌کند. او آبان سال ۱۳۹۸ با حضور در راهپیمایی و تجمع هواداران نظام جمهوری اسلامی، در گفت و گویی با صداوسیمای حکومتی ایران، جمعیت معترض به «گرانی بنزین» را «اغتشاشگر» و «عامل دست بیگانگان» خوانده بود.

در سال‌های اخیر، احسان حدادی با بودجه‌هایی جداگانه از سوی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان، در ِآفریقای جنوی و آمریکا به صورت اختصاصی تمرین کرده است.

فدراسیون پزشکی ورزشی با وجود مخالفت با اعزام احسان حدادی به آلمان برای عمل جراحی «میخچه پا»، هزینه‌های این سفر را به دستور کمیته بین‌المللی المپیک تامین کرد.

در رشته دوومیدانی، «فرزانه فصیحی»، تنها زن دوومیدانی ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو که از طریق سهمیه یونیورسالیتی وارد این بازی‌ها شد، از ساعت ۴ و ۳۷ دقیقه صبح در گروه دوم مرحله مقدماتی ۱۰۰ متر زنان خواهد دوید. ۹ دونده در این گروه با هم رقابت می‌کنند.

هانیه رستمیان تیرانداز ایران این بار در مرحله سرعت تپانچه بادی از ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه با ۴۳ تیرانداز دیگر رقابت می‌کند.

همچنین هانیه رستمیان نیز برای کسب مقام هفتم تا دوازدهم با قایقرانانی از کانادا، هلند، آمریکا، ایرلند و یونان رقابت خواهد کرد.

در رقابت‌های والیبال المپیک و در یکی از مهم‌ترین مسابقات، تیم ملی والیبال ایران در چهارمین دیدار خود از گروه A فردا از ساعت ۱۵ و ۱۰ دقیقه به وقت تهران مقابل تیم ملی والیبال ایتالیا قرار خواهد گرفت.

تیم ملی والیبال ایران با وجود دو پیروزی در دو بازی دشوار، مقابل تیم ملی کانادا با نتیجه سه بر صفر شکست خورد و در صورت پیروز نشدن مقابل ایتالیا، شانس خود برای صعود به مرحله بعد را بسیار ناچیز می‌بیند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy