Thursday, Jul 29, 2021

صفحه نخست » واشینگتن فری‌بیکن: ۳ روزنامه‌نگار صدای آمریکا هدف تلاش‌های جمهوری اسلامی برای آدم‌ربایی بوده‌اند

voa_062921.jpgایران اینترنشنال - پایگاه خبری واشینگتن فری‌بیکن به نقل از یک مقام ارشد سابق وزارت خارجه آمریکا گزارش داد در سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ دست‌کم سه روزنامه‌نگار کارمند صدای آمریکا هدف تجسس جمهوری اسلامی و برنامه‌ریزی برای ربودن‌شان بوده‌اند.

واشینگتن فری‌بیکن با اشاره به خبر چندی پیش وزارت دادگستری آمریکا مبنی بر تلاش حکومت ایران برای ربودن مسیح علینژاد نوشته است اقدامات جمهوری اسلامی در هدف قرار دادن روزنامه‌نگاران خارج از کشور بسیار گسترده‌تر از چیزی است که گزارش می‌شود.

این پایگاه خبری و تحلیلی در گزارش خود به نقل از مقام پیشین وزارت خارجه آمریکا، علاوه بر مسیح علینژاد به دو روزنامه‌نگار دیگر که در صدای آمریکا فعالیت داشتند نیز اشاره کرده اما نامی از آنها نبرده است.

بنابر این گزارش، اواخر سال ۲۰۱۹ ماموران جمهوری اسلامی تلاش کردند یکی از این روزنامه‌نگاران را از طریق یک زن به هتلی در اربیل عراق بکشانند تا احتمالا او را ربوده و به ایران منتقل کنند.

این مقام پیشین وزارت خارجه آمریکا همچنین گفته است تمامی این موارد به مسئولان «آژانس رسانه‌های جهانی» که صدای آمریکا زیرمجموعه آن است و همچنین به مدیر وقت بخش فارسی صدای آمریکا اطلاع داده شد.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

واشینگتن فری‌بیکن همچنین به انتقادها از پوشش ضعیف خبری دولت آمریکا درباره ماجرای مسیح علینژاد اشاره کرده و به نقل از فعالان ایرانی نوشته است که این چشم‌پوشی و نادیده گرفتن در ادامه تلاش‌های دولت بایدن برای رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy