Sunday, Aug 1, 2021

صفحه نخست » اگر جهان بحرانی شود کجا امن‌ترین است؟

safe_080121.jpgدویچه وله - با افزایش بحران‌ها در جهان این پرسش به ذهن بسیاری خطور کرده است: اگر بحران‌ها همه جهان را فرا بگیرد کجا امن‌ترین است؟ دو پژوهشگر انگلیسی به این پرسش پاسخ داده‌اند.

دو پژوهشگر دانشگاه "آنگلیا راسکین" انگلستان به این پرسش که با درگیر شدن همه جهان با بحران‌ها کدام کشورها امن‌تر از همه خواهند بود پاسخ داده‌اند: «به نیوزیلند بروید.»

آن‌ها طی یک بررسی مطالعاتی ارزیابی کرده‌اند که کدام کشورها در صورت بحران‌های فراگیر در سطح جهان مانند پاندمی‌ها، فجایع زیست‌محیطی و سقوط ارزش سهم بازارهای بورس امن‌ترین هستند.

پرسش‌های تحقیقی مشخص آن‌ها این بود: کدام کشورها می‌توانند در چنین شرایطی غذای لازم را برای مردم خود فراهم کنند، مرزهای خود را ایمن سازند و در تأمین انرژی و صنعت خود از سایر کشورهای جهان بی‌نیاز بمانند.

نتیجه تحقیقات آن‌ها چنین است: بهترین کشور از این نظر نیوزیلند است و بعد به‌ترتیب ایسلند، بریتانیا استرالیا و ایرلند قرار می‌گیرند.

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

محققان می‌گویند، پاندمی کرونا آسیب‌پذیری و وابستگی کشورها را آشکار ساخت. به گفته آن‌ها، به همین دلیل باید در آینده روی تاب‌آوری کشورها تمرکز و آن را تقویت کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy