Sunday, Aug 1, 2021

صفحه نخست » نمکی در نامه‌ای به خامنه‌ای خواهان تعطیلی دو هفته‌ای با بکارگیری نیروهای نظامی شد

namaki_080121.jpgایران وایر - سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران در نامه‌ای به علی خامنه‌ای خواهان تعطیلی دو هفته‌ای کشور با بکارگیری نیروهای نظامی و انتظامی برای «برخورد محکم» با شکستن پروتکل‌های بهداشتی شد.

نمکی در این نامه که متن آن در رسانه‌ها منتشر شده است نوشته که او و همکارانش در «برزخ دوران انتقال اجرایی» و در «کشاکش موج سهمگین پنجم کرونا» در «برهوت تنهایی» به سر می برند و ملجا و پناهی ندارند.

نمکی در این نامه خطاب به خامنه‌ای نوشته است: «هر لحظه دیرتر تصمیم بگیریم ابعاد فاجعه وسیع‌تر و آوار آن بر دوش کشور سنگین‌تر خواهد شد.»

وزیر بهداشت ایران ضمن انتقاد از رعایت نشدن محدودیت‌ها گفته: «شهر‌های مذهبی همه روزه بدون اطلاع ما میزبان زائرین افغانستانی و پاکستانی است که ما اصلا خبر نداریم و نمی‌دانیم از کجا و چگونه آمده اند؟ و آلودگی در چه حدیست؟»

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

سعید نمکی در نامه خود به خامنه‌ای نوشته است: «شاید دو هفته تعطیلی جدی و ایستادگی و به کارگیری نیرو‌های نظامی و انتظامی و برخورد محکم با شکستن پروتکل‌ها بتواند تا حد قابل توجهی از چرخش ویروس و بار بیمارستان‌ها و فشار نفس‌گیر بر همکاران ما بکاهد.»

وزیر بهداشت ایران در حالی برای کنترل موج کرونا در ایران به علی خامنه‌ای روی آورده که بسیاری از ناظران دستور رهبر جمهوری اسلامی برای جلوگیری از ورود واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی را از عوامل اصلی از کنترل خارج شدن همه گیری کرونا در ایران می‌دانند.

تعداد جان باختگان و مبتلایان به کرونا در روزهای گذشته نسبت به روزهای خرداد ماه دو برابر شده است.

بر اساس گزارش اخیر سازمان ثبت احوال ایران، مرگ و میر کل کشور در ۱۸ هفته ابتدایی امسال نسبت به دوران قبل از کرونا حدود ۶۰ درصد افزایش داشته است.

طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ۳۶۶ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در ایران جان خود را از دست داده و بیش از ۳۲ هزار بیمار جدید در همین مدت شناسایی شده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy