Tuesday, Aug 3, 2021

صفحه نخست » یکی از سرکوبگران ۸۸ نامزد شهرداری تهران شد

sarkoob1_080221.jpgایران وایر - سرتیپ پاسدار «اسماعیل احمدی‌مقدم»، فرمانده سابق نیروی انتظامی ایران نامزدی خود را برای تصدی سمت شهردار تهران اعلام کرد.

«مهدی اقراریان»، سخن‌گوی منتخبان ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران روز سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ با اعلام این خبر به رسانه‌ها گفت احمدی‌مقدم برنامه خود را در این زمینه به اعضای جدید شورا ارایه کرده است.

به گفته او، احمدی‌مقدم با شعار«تهران و شهرداری تهران ۱۴۱۴»، نامزد تصدی سمت شهردار تهران شده است.

اشغال پست شهرداری تهران توسط یک فرمانده نیروی انتظامی بی‌سابقه نیست و پیش از این «محمدباقر قالیباف» که فرمانده پلیس بود، این سمت را بر عهده داشت.

پاسدار اسماعیل احمدی مقدم در جریان سرکوب خونین اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸، فرمانده نیروی انتظامی ایران بود. در جریان این اعتراضات، ده‌ها نفر کشته و هزاران نفر بازداشت شدند و شماری از این بازداشت شده‌ها نیز در اردوگاه «کهریزک» که زیر نظر نیروی انتظامی بود، زیر شکنجه جان خود را از دست دادند.

تعدادی از زندانیان اردوگاه کهریزک بعدها از تجاوز جنسی ماموران نیروی انتظامی به دستگیرشدگان گفتند.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

در جریان برکناری اسماعیل احمدی مقدم از فرماندهی نیروی انتظامی در سال ۱۳۹۳، گزارش‌هایی درباره کشف یک شبکه فساد در «بنیاد تعاون» نیروی انتظامی جمهوری اسلامی (ناجا) و نقش احمدی‌مقدم در این پرونده فساد منتشر شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy