Friday, Aug 6, 2021

صفحه نخست » در اولین روز ریاست جمهوری رئیسی، حزب‌الله ۲۰ راکت به روی اسرائیل پرتاب کرد

racket.jpg رادیو بین‌المللی فرانسه - ناصر اعتمادی - دو روز پس از تبادل آتش میان حزب الله لبنان و ارتش اسرائیل در مناطق مرزی دو کشور، حزب الله لبنان، امروز جمعه ششم اوت و در اولین روز ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی در ایران حدود بیست راکت به روی اسرائیل پرتاب کرد که با واکنش فوری این کشور روبرو شد.

در بیانیه‌ای که ارتش اسرائیل منتشر نمود آمده است که اکثر این راکت‌ها توسط دفاع ضدهوایی اسرائیل رهگیری و منهدم شده و دیگر راکت‌ها به مناطق غیرمسکونی در خاک اسرائیل اصابت کردند. حزب الله لبنان مدعی است که این راکت‌ها را در پاسخ به حملات هوایی اسرائیل به منطقۀ مرزی این کشور پرتاب کرده است.

بلافاصله پس از حملات راکتی امروز حزب ‌الله هواپیماهای اسرائیلی برخی مواضع در خاک لبنان را بمباران کردند.

مطالب بیشتر در سایت رادیو بین‌المللی فرانسه

در ایران "تسنیم"، خبرگزاری وابسته به سپاه پاسداران، ضمن پشتیبانی از حمله موشکی "غافلگیرکنندۀ" حزب الله نوشت که رهبران اسرائیل اعتراف می‌کنند که آغاز جنگ به نفع این کشور نیست، به ویژه این که از سوریه تا لبنان و غزه، ارتش اسرائیل ناگزیر از مواجهه نظامی در چند جبهه خواهد بود.

دیروز وزیر دفاع اسرائیل آمادگی این کشور را برای رویارویی مستقیم با ایران در چند جبهه اعلام کرده بود. منابع خبری در اسرائیل همزمانی حملات موشکی حزب الله با اولین روز ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی را تصادفی نمی‌دانند و معتقدند که حزب الله لبنان بدون اجازه تهران نه به روی اسرائیل موشک پرتاب می‌کند و نه حتی مسئولیت آن را برعهده می‌گیرد و‌ای بسا حملات موشکی حزب الله اعلام این پیام به اسرائیل است که جنگ اسرائیل در چند جبهه با حکومت ایران واقعیتی است دشوارتر از آنچه شاید مقامات اسرائیل می‌انگارند.

بلافاصله پس از حملات موشکی حزب الله، کابینۀ امنیتی اسرائیل تشکیل جلسه داد. تاکنون اسرائیل و ایران کوشیده‌اند که مهار جنگ پنهان، نیابتی و محدود میان آنها از دست‌شان خارج نشود، هر چند ادامۀ تنش‌ها میان دو کشور ادامۀ این رویکرد را شکننده ساخته است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy