Friday, Aug 6, 2021

صفحه نخست » مأموران پلیس کنگره که ششم ژانویه از نمایندگان محافظت کردند مدال طلا می‌گیرند

CFEFC3E6-126D-46AB-AD71-E95D1332BF91.jpegصدای امریکا

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، با امضای قانون اعطای مدال طلای کنگره آمریکا به مأموران اجرای قانون که در حمله ۶ ژانويه به ساختمان كنگره از آنجا محافظت کرده بودند، از آنها قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، آقای بایدن از این مأموران برای نجات جان اعضای کنگره در آن «ساعات تراژیک» حمله هفت ماه پیش تشکر کرد. این مدال بالاترین نشان افتخاری است که کنگره اعطاء می‌کند.

در مراسم رسمی امضاء قانون اعطای مدال کنگره در «باغ رز» کاخ سفید، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، و کامالا هریس، معاون او، میزبان افسران اجرای قانون و خانواده‌های پلیس‌های جان‌باخته در جریان این حمله بودند.

بسیاری از مأموران پلیس در آن روز مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و مجروح شدند.

تعداد زیادی از این شورشیان، با استناد به ادعای دونالد ترامپ در مورد تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در روز ششم ژانویه به ساختمان کنگره هجوم آوردند و قصد داشتند وارد صحن مجلس نمایندگان آمریکا شده و قانونگذاران را وادار به تغییر نتیجه انتخابات کنند.

تعدادی از مأموران، از جمله چهار نفری که هفته گذشته در برابر نمایندگان مجلس شهادت دادند، از آسیب‌های درازمدت روحی و جسمی خود پس از این حمله سخن گفته‌اند.

مدال‌های اهدایی در چند محل، از جمله مؤسسه فرهنگی «اسمیتسونیون»، نگهداری خواهند شد. به گفته رئیس جمهوری آمریکا، این باعث می‌شود «همه دیدارکننده‌ها بفهمند آن روز چه اتفاقی افتاده است.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy