Saturday, Aug 7, 2021

صفحه نخست » کلیپ تبلیغاتی بستنی دومینو به دلیل رفتار اروتیک حذف شد

icecream_080721.jpgایران وایر - رسانه‌های ایران به نقل از یک منبع آگاه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشته‌اند ویدیو تبلیغاتی یک شرکت لبنیاتی به دلیل «هنجارشکنانه» بودن، با واکنش سریع این وزارت‌خانه از اینستاگرام حذف شد.

این مقام آگاه در وزارت ارشاد جمهوری اسلامی با بیان اینکه با سازندگان این ویدیو برخورد خواهد شد، توضیح داد: «با وجود آن‌که این تیزر بدون دریافت مجوز در فضای مجازی منتشر شده بود، ساعتی پس از انتشار و با رصد همکاران تبلیغاتی، کلیپ که خارج از مقررات مصوب تولید و توزیع شده بود، از صفحه شرکت مذکور حذف و تذکرهای لازم به آن‌ها ابلاغ شد.»

در ویدیویی که طی هفته اخیر در صفحه اینستاگرام بستنی دومینو منتشر شد، یک زن پس از پیمودن مسیری در طبیعت با خودرو شخصی، شروع به خوردن یک بستنی می‌کند. انتشار این ویدیوی تبلیغاتی با واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های نزدیک به حکومت همراه بود.

خبرگزاری «فارس» روز جمعه در گزارشی ویدیوی تبلیغاتی بستنی دومینو را «اروتیک و جنسی» خواند. فارس در این گزارش نوشته بود: «به تازگی یک برند بستنی‌سازی مشهور با انتشار کلیپی واکنش کاربران مجازی را برانگیخت. در این کلیپ که یک بازیگر خانم با ظاهری نامناسب حضور دارد که با رفتارها و اداهایی کاملا اروتیک و جنسی که دقیقا تبلیغ روی آن سوار شده‌ است، با خوردن یک بستنی تبلیغ آن را می‌کند.»

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

رسانه‌های حکومتی می‌گویند در این تبلیغ از زن استفاده ابزاری شده است. در چهل سال گذشته عنوان «استفاده ابزاری از زن» یک عنوان مجرمانه برای توقیف نشریات و همچنین سانسور رسانه‌ها بوده است.

در فصل هشتم قوانین و مقررات تبلیغات جمهوری اسلامی استفاده ابزاری از زنان، مردان و کودکان که نقش اصلی را در معرفی کالا و خدمات ایفا می‌کنند، ممنوع است. در فصل نهم نیز هرگونه استفاده ابزاری از زن در تبلیغات ممنوع است و آگهی‌ها نباید تداعی‌‌کننده ترجیح بین جنس مذکر و مونث باشد. در بخشی دیگری نیز تاکید شده که «استفاده از جذابیت‌های جنسی در تبلیغات ممنوع است.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy