Wednesday, Aug 11, 2021

صفحه نخست » توقیف کاشی های ایرانی مسجدی در آمریکا به بهانه تحریم ها

asr11.jpgعصر ایران - ماموران گمرک فرودگاهی در ویرجینیای شمالی آمریکا، کاشی های ارسالی از شهر قم ایران برای مسجدی در شهر "ماناساس" ایالت ویرجینیا آمریکا را به بهانه تحریم های ایران، توقیف کردند.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این کاشی ها که از شهر قم ایران برای مسجدی در شهر" ماناساس" در ویرجینیای شمالی آمریکا ارسال شده بود کمتر از 2 ماه پیش از سوی ماموران گمرک فرودگاه بین المللی " دالس" در ویرجینیا به بهانه تحریم های ایران توقیف و ضبط شده است.

"ابوالفضل ناهیدیان" امام جماعت مسجد ماناساس روز سه شنبه درباره توقیف این کاشی ها گفت این محموله کاشی هیچ ارتباطی به تحریم ندارد چون پولی رد و بدل نشده و اهدایی است. او از وزارت خزانه داری دولت آمریکا خواست تا مجوز آزاد شدن کاشی های توقیفی را صادر کند.

او گفت 8 ماه پیش یک محموله مشابه را بدون مشکل خاصی دریافت کرده است اما این بار ماموران گمرک به بهانه تحریم ها، دست روی محموله گذاشته اند.

این امام جماعت مسجد گفته نامه ای از سوی ماموران گمرک مرزی به دستش رسیده که می گوید کاشی ها یا باید به ایران (مبدا) بازگردانده شود یا از بین برده شوند.

ناهیدیان گفت از بین بردن کاشی ها که با آیات قرآنی مزین شده اند، بسیار ناراحت کننده خواهد بود. او گفت: "از بین بردن کاشی ها مثل از بین بردن آیات قرآن یا خود قرآن است."

"نیهاد عواد " از رهبران جامعه مسلمانان آمریکا و مدیر اجرایی شورای روابط اسلامی و آمریکایی هم به این اقدام وزارت خزانه داری آمریکا اعتراض کرده و به طعنه گفته: آنها سلاح های کشتار جمعی نیستند و دولت آمریکا باید منطقی رفتار کند.

سخنگوی گمرک و حفاظت از مرزها تأیید کرده که کاشی ها در 21 ژوئن گذشته (کمتر از 2 ماه پیش) توقیف شده و در تاریخ 30 ژوئن امسال (40 روز پیش) دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده که به دلیل نقض قوانین تحریمی آمریکا ورود این کاشی ها به آمریکا غیرممکن است. سخنگوی گمرک گفته از آن تاریخ هیچ تصمیم جدیدی درباره کاشی ها وضع نشده است و این کاشی ها در انبار اداره گمرک فرودگاه توقیف شده است.

"رفیع الدین احمد" رئیس انجمن مسلمانان ویرجینیا در نشست خبری روز سه شنبه با اعتراض به توقیف کاشی ها گفته:" اگر به جای این کاشی ها مجسمه مریم مقدس بود ، آیا باز ما اینجا در این مورد بحث می کردیم؟"



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy