Friday, Aug 13, 2021

صفحه نخست » پاسخ طالبان به درخواست وزارت خارجه ایران برای تامین امنیت دیپلمات‌ها

taliban_081321.jpgایران وایر - در یکی از اولین واکنش‌های به پیشروی نیروهای طالبان در افغانستان، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران، بدون مسوول اعلام کردن طالبان، از تشدید خشونت‌ها در افغانستان ابراز نگرانی کرد.

خطیب‌زاده روز جمعه، ۲۲ مرداد، در توییتر خود نوشت:‌ «جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز نگرانی از تشدید خشونت‌ها در افغانستان، با توجه به تسلط طالبان بر شهر هرات، توجه جدی آنها به تامین امنیت اماکن دیپلماتیک و سلامت دیپلمات‌ها را به طور کامل جلب می نماید.»

نیروهای طالبان در روز پنج‌شنبه توانستند هرات، سومین شهر بزرگ افغانستان را در غرب کشور و شهر استراتژیک غزنی در جنوب کابل را تصرف کنند.

در پاسخ به درخواست‌ وزارت خارجه جمهوری اسلامی، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفته تمامی دیپلمات ها از جمله جمهوری اسلامی ایران در امنیت هستند و کسی با آنها کاری ندارد.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در گفت‌وگو با پیک افغانستان گفت: تصریح می‌کنیم که تمام دیپلمات های کشورهای خارجی که در افغانستان بوده در امنیت هستند و با هیچ مشکلی مواجه نمی شوند، به خصوص دیپلمات های کشور جمهوری اسلامی ایران که در هرات و سایر مناطق هستند از امنیت برخوردارند و کسی با آنها کاری ندارد.

پیش از این،رسول موسوی، دستیار وزیر خارجه ایران، در توییتر نوشته بود که دیپلمات‌های ایران مانند دیپلمات‌های سه کشور دیگر که در هرات حضور دارند در کمال سلامتی و امنیت بوده و نگرانی ندارند.

وی همچنین از طالبان تنها با عنوان «نیروهای امارت اسلامی» یاد کرده بود.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

امارت اسلامی نامی است که طالبان برای اشاره به خود از آن استفاده می‌کند. استفاده از این عبارت برای توصیف طالبان با انتقاد گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی روبرو شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy