Sunday, Aug 15, 2021

صفحه نخست » سیدابراهیم رئیسی سوپرمن اصولگرایان می‌شود؟

DF304934-5E65-4F8D-B562-C8956CF0CDDA.pngرویداد ۲۴
یارا سعیدی

با حضور ابراهیم رئیسی در رای قوه مجریه موانع یکی یکی برداشته شده‌اند و همه چیز ظاهرا روی غلطک افتاده است؛ واردات واکسن انجام می‌شود و حتی منعی برای واردات فایزر و مدرنا وجود ندارد؛ دور جدید مذاکرات انجام می‌شود و قفل‌ها گشوده می‌شود. اما چرا دولت روحانی برای چنین امور پیش پا افتاده‌ای در تنگنا بود؟

سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور جدید کار خود را آغاز کرده است. او به همان شیوه حضورش در قوه قضائیه که به میان مردم می‌رفت، جویای مشکلات آن‌ها می‌شد و به یک باره پس از آن قفل در کارخانه‌های تعطیل شده شکسته می‌شد، کار در قوه مجریه را آغاز کرده و بازدید میدانی می‌کند و ناگهان مشکلات و سوء مدیریت‌ها و نابسامانی‌ها به پایان می‌رسند. اما چرا چنین هماهنگی در دولت قبل وجود نداشت، آیا این توانایی وجود نداشت یا آنکه قرار است فرآیندی پیش برود که در آن ابراهیم رئیسی به عنوان سوپرمنی ظاهر شود که پروژه یکدستی نیروهای سیاسی را توجیه کند؟

ابراهیم رئیسی وارد می‌شود

سیدابراهیم رئیسی در یک بازدید سرزده به داروخانه ۲۹ فروردین رفت، در میان مردم حاضر شد و صف‌های طولانی آن‌ها را دید و تاکید کرد که دارو موجود است. در همه این صحنه‌ها دوربین‌ها گفتگوی رئیس جمهور با مردم و حضور وی در میان آن‌ها را ثبت کرد.

روز بعد خبر رسید که در کنار داروخانه ۲۹ فروردین یک داروخانه ویژه فروش دارو‌های کرونایی به صورت فوری احداث می‌شود تا از حجم تجمع و صف‌های طولانی مردم کم شود.

پس از آن در جلسه هیات دولت مقرر می‌شود که دارو‌های موردنیاز در گام اول بین ۱۰۰ داروخانه و در گام دوم تا ۳۰۰ داروخانه توزیع شود تا دیگر صف‌های طولانی برای خرید دارو در مقابل داروخانه‌ها تشکیل نشود.

چندی پیش نیز ابراهیم رئیسی از چند سوله واکسیناسیون در پایتخت و همینطور بخش کرونای بیمارستان امام خمینی تهران نیز بازدید سرزده انجام داد. پس از آن نیز اخباری مبنی بر افزایش تعداد سوله های واکسیناسیون در تهران منتشر شد.

واردات واکسن تسریع می‌شود

با آمدن ابراهیم رئیسی، وضعیت واکسن کرونا در کشور متحول شد، در شرایطی که مسئولان از سال گذشته بر لزوم تولید داخلی واکسن کرونا تاکید و وعده تولید میلیونی آن را در تابستان می‌دادند و با هرگونه واردات واکسن مخالفت می‌کردند، اینک به یک باره همه راه‌ها برای واردات واکسن هموار شده و چندمیلیون چند میلیون واکسن وارد می‌شود و حتی کیانوش جهانپور خبر می‌دهد که منعی برای واردات فایزر و مدرنا وجود ندارد.

ابراهیم رئیسی هم در جلسه هیات دولت اعلام کرده که واردات ۳۰ میلیون واکسن قطعی شده است. رئیس سازمان غذا و دارو هم این موضوع را تایید کرده و گفته این سازمان تلاش می‌کند تا پایان شهریور ۳۰ میلیون دز واکسن وارد کند. این موضوع صدای مردم را درآورده و کاربران در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند کاش حسن روحانی همان پارسال استعفا می‌داد تا آقایان دست از توهم تولید واکسن داخلی کرونا برداشته و به واردات کرونا رضایت می‌دادند تا این همه جان عزیز را از دست ندهیم.

مذاکره با غرب از اول انجام می‌شود

در حالی که اصولگرایان نحوه مذاکره با غرب عملی نادرست می‌خواندند و منتقد مسیر دولت روحانی بودند، امروز سایت نورنیوز نزدیک به شورای عالی امنیت ملی خبر داده که ایران برای برگزاری دور هفتم مذاکرات احیای برجام با دستور کار جدید اعلام آمادگی کرده است.

در موضوع برجام نیز سناریوی کارآمد نشان دادن دولت انقلابی دنبال می‌شود، دولتی که غرب را نظام سلطه می‌خواند، نسبت به گفتگو و به نتیجه رسیدن با آن خوشبین نیست و به گفته محمد مخبر و ابراهیم رئیسی روی رفع تحریم‌ها هم حساب خاصی باز نکرده، حالا آماده مذاکرات شده است. در این میان اگر به یک باره اعلام شد که مذاکرات با غرب به نتیجه رسیده و تحریم‌ها رفع شده نباید تعجب کنیم، چون این دستاورد باید در دولت رئیسی به سرانجام می‌رسید.

شیوه کار در دولت سیزدهم از همین ابتدای کار روشن است و می‌توان به وضوح ماه‌ها و سال‌های پیش رو را تصور کرد و الگویی که امروز از سوی دولت سیزدهم و حامیانشان پیگیری می‌شود را در ارتباط با سایر مسائل نیز مشاهده کرد.

دیگر کسی نیست که مجوز ندهد، در گمرک محموله‌های دارویی را ترخیص نکند، با شعار تولید داخل مانع از واردات واکسن شود، امروز ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند تا ابراهیم رئیسی همه قفل‌ها را برایشان بگشاید؛ چه آنکه او رئیس جمهور خودی انقلابی است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy