Sunday, Aug 15, 2021

صفحه نخست » طالبان عفو عمومی اعلام کرد

dardodel_081721.jpgمقامات و کارکنان به سر کار بازگردند، زنان به دولت بیایند

یورونیوز - گروه طالبان روز سه شنبه برای همه کارکنان دولتی در افغانستان «عفو عمومی» اعلام کرد.

شبه نظامیان طالبان روز یکشنبه پس از خروج اشرف غنی، رئیس جمهوری سابق افغانستان وارد کابل شدند. در بیانیه روز سه شنبه طالبان از شهروندان خواسته شده است که فعالیت حرفه ای خود را از سر بگیرند. در بخشی از این بیانیه آمده است: «برای همه [کارکنان دولت] عفو عمومی اعلام شده است. در نتیجه شما با اطمینان کامل باید عادات [روزانه] خود را از سر بگیرید.»

از سوی دیگر انتقادها از جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به دلیل تصمیمش برای خروج نظمیان ایالات متحده از افغانستان ادامه دارد. چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه در جریان یک سخنرانی تلویزیونی از تصمیم خود دفاع کرد.

👈مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

آخرین اخبار از تحولات افغانستان و واکنش ها به آن در روز سه شنبه را می توانید در این صفحه دنبال کنید.

طالبان: حجاب در افغانستان اجباری است، نه برقع

یک سخنگوی گروه طالبان گفته است زنان باید از این پس حجاب را در افغانستان رعایت کنند، هرچند پوشیدن برقع الزامی نیست و آن‌ها می‌توانند انواع دیگری از حجاب را برگزینند.
به گزارش اسوشیتد پرس سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در دوحه، گفته است: «برقع تنها حجابی نیست که می‌توان از آن استفاده کرد. انواع مختلفی از حجاب وجود دارد که محدود به برقع نیست.»

بازگشت مرد شماره ۲ طالبان به افغانستان

یک سخنگوی طالبان اعلام کرد ملا عبدالغنی برادر، از بنیانگذاران این گروه که هدایت شاخه سیاسی را بر عهده داشته است، از قطر وارد قندهار در افغانستان شده است.
از زمان حمله ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا به افغانستان در سال ۲۰۰۱، این اولین بار است که یک شخصیت بلندپایه طالبان به طور علنی وارد این کشور می‌شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy