Tuesday, Aug 17, 2021

صفحه نخست » مدارس ایران تا اطلاع ثانوی غیرحضوری خواهند بود

schools_081921.jpgایران وایر ـ روسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران، تصمیم خود مبنی بر غیر‌حضوری شدن مدارس تا «فراهم شدن شرایط بهداشتی مقرر» را اعلام کرده‌اند.

روز جمعه ۲۹ مرداد ۱۴۰۰، رسانه‌های ایران ضمن اعلام این خبر گفته‌اند که قرار شده است که تمام شرایط و زیرساخت‌های بهداشتی ضروری، «نظیر تامین استانداردهای مطلوب سرویس‌های بهداشتی در مدارس، ایجاد امکان رعایت حداقل تراکم در کلاس‌های درس، تهویه کلاس‌ها، واکسیناسیون معلمان و کادر اداری، واکسیناسیون والدین دانش‌آموزان و در صورت تامین واکسن، واکسینه کردن آن دسته از دانش‌آموزان که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند»، انجام شده و پس از آن کمیته ملی کرونا درباره دایر شدن حضوری کلاس‌های درس تصمیم‌گیری کند.

همچنین مقرر شده است که سال تحصیلی جدید از اول مهرماه آغاز شود ولی کلاس‌ها تا اطلاع ثانوی به صورت غیرحضوری و مجازی برگزار شوند.

ایران در حالی وارد دومین سال تحصیلی مجازی و غیرحضوری می‌شود که بسیاری از دانش‌اموزان در مناطق به حاشیه رانده شده، از دسترسی به امکانات آموزش مجازی، مانند تبلت و گوشی موبایل و حتی اینترنت محروم هستند.

سال تحصیلی گذشته، خودکشی یک پسربچه ۱۱ ساله اهل شهرستان دیر استان بوشهر و یک دختر نوجوان ارومیه‌ای به دلیل نداشتن گوشی تلفن همراه و تبلت و محرومیت از تحصیل خودکشی کردند.

مادر کودک یازده ساله بوشهری در همان زمان به خبرگزاری رکنا گفته بود که علت خودکشی فرزندش، نداشتن گوشی برای شرکت در کلاس‌های غیرحضوری مدرسه بوده است.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

او همچنین گفته بود که مدیر مدرسه قول گوشی تلفن هوشمند به فرزند او داده بوده ولی این وعده عملی نشده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy